Cazul Filat stiri: 349

Cea mai apropiată planetă de Pămînt nu e nici Venus și nici Marte

11 iun. 2022,, 20:29   Ştiinţă şi IT

Ordinea planetelor este ceva ce majoritatea dintre noi învață la școală: Mercur, Venus, Pămînt, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun și, pînă în 2006, chiar Pluto.

Așadar, ai avea o scuză dacă ai crede că cea mai apropiată planetă de noi este Venus, spre exemplu; ori chiar Marte.

Ce-i drept, Venus se apropie de Pămînt mai mult decît orice altă planetă din Sistemul Solar.

De asemenea, orbita sa este mai aproape de orbita noastră decît oricare alta.

Totuși, într-un alt sens, ai greși dacă ai susține că acesta este adevărul absolut.

Cel puțin, acesta este argumentul prezentat într-un articol publicat în Physics Today.

Cea mai apropiată planetă de Pămînt, conform unui nou studiu

Pentru a identifica cel mai apropiat vecin al nostru, inginerii afiliați NASA, Observatorul Național Los Alamos și Centrul de Cercetare și Dezvoltare al Armatei SUA, au dezvoltat o simulare pe computer pentru a calcula proximitatea medie a Pămîntului față de cele mai apropiate trei planete ale sale (Marte, Venus și Mercur), pe o perioadă de 10.000 de ani.

Datorită modului în care planetele se aliniază pe orbitele lor, modelul arată că Pămîntul petrece mai mult timp aproape de Mercur, decît de Venus sau Marte.

„Cu alte cuvinte, Mercur este mai aproape de Pămînt, în medie, decît este Venus, deoarece orbitează mai aproape de Soare”, explică autorii.

Rezultatele se bazează pe o tehnică numită metoda punct-cerc (PCM).

În esență, o ecuație matematică care ia orbitele a două planete drept circulare, concentrice și coplanare și calculează distanța medie dintre două planete pe măsură ce acestea orbitează în jurul Soarelui.

„Din PCM, am observat că distanța dintre două corpuri care orbitează este la minim atunci cînd orbita interioară este, la rîndul ei, la minim”, explică autorii.

„Este clar că Mercur (raza orbitală medie de 0,39 UA), nu Venus (raza medie de 0,72 UA), este cea mai apropiată planetă de Pămînt, în medie”, au mai spus cercetătorii.