Eurovision stiri: 519
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1386
Preşedintele stiri: 4008

Boţan: PDM utilizează ilegal caritatea în scopuri de publicitate

5 sep. 2016,, 14:10   Politică
4011 2
Боцан: ДПМ использует благотворительность в целях PR
Foto: unimedia.info

Campania electorală pentru alegerile prezidenţiale a fost inițiată de Partidul Democrat (PDM) imediat după decizia Curţii Constituţionale (CC) din 4 martie.


Acest fapt rezultă din cheltuielile PDM pentru caritate şi acțiuni de PR, care au fost suportate de partid în ultima jumătate de an şi au depășit veniturile lui de două ori. Opinia a fost exprimată astăzi, 5 septembrie, la mediaforum, de către politologul Igor Boţan, director executiv al Asociaţiei pentru Democraţie Participativă (ADEPT), citat de NOI.md.

Boţan a îndemnat să se acorde atenţie faptului că activitatea PDM în sfera carităţii şi promovării proprii s-a intensificat după decizia de rezonanţă a Curţii Constituţionale. „Partidul de frunte din ţară (PDM – n.red.), imediat după această decizie, a început să încalce legislaţia. Celelalte partide au fost puse în condiţii inegale. În primul rînd, în sfera carităţii. Cu suportul acestui partid a fost lansată acţiunea «Paște pentru fiecare», ceea ce contravine Legii privind partidele. Aceasta stipulează că partidele nu au dreptul să organizeze acţiuni filantropice. Acţiunea a avut loc în peste 900 de localităţi, ceea ce a atras pentru PDM mulți alegători”, a amintit politologul.

Directorul ADEPT a citat date aproximative privind cheltuielile suportate de PDM în scopul propriei promovări. „Dacă ţinem cont că un coş cu alimente înmînat participanţilor la acţiunea «Paşte pentru fiecare» a costat 200 de lei, iar la repartizarea lor a fost cooptată o echipă de o mie de persoane, rezultă o sumă impunătoare. La fel, PDM a angajat Compania «Podesta», căreia i-a plătit pentru propria promovare circa 12 mil. lei. În total, cheltuielile PDM pentru propria promovare au depăşit de două ori veniturile de pe urma donaţiilor în aceeaşi perioadă. În fruntea acestora este beneficiarul, care are ambiţii politice. Este univoc că aceste acţiuni s-au desfăşurat în interesele promovării propriului candidat cu mult înainte de momentul cînd celelalte partide şi-au prezentat candidaţii lor”, a specificat Boţan.

În iulie s-a aflat că PDM a perfectat un contract cu compania americană de lobby “Podesta Group”, evaluat la circa 12 mil. lei. Contractul a fost încheiat pe un an. Conform acestuia, compania îşi asumă obligaţia să reprezinte interesele PDM în Congresul SUA, să contribuie la dezvoltarea relaţiilor moldo-americane şi să organizeze întrevederi cu congresmeni şi funcționari americani.

Decizia de rezonanţă privind stabilirea datei alegerilor preşedintelui de către întregul popor a fost adoptată de CC la 4 martie. Atunci a fost anulată hotărîrea din 2000, conform căreia preşedintele era ales de parlament, iar pentru victoria lui era necesar de acumulat peste 3/5 dintre voturile deputaţilor. Mai tîrziu deputaţii au aprobat data alegerilor – 30 octombrie.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?