Transnistria stiri: 1383
Eurovision stiri: 505

Recomandările ANRE în cazul depistării diferenței între datele din factură și cele indicate de contorul de gaze

19 ian. 2016,, 11:30   Societate
1046 1
Рекомендации НАРЭ на случай выявления разницы между данными счет-фактуры и счетчика
Foto: ipn.md
Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) le recomandă consumatorilor de gaze naturale care depistează diferențe între datele din factură și cele indicate de contorul de gaze să se adreseze pentru soluționarea acestei probleme la furnizorul de gaze naturale sau la ANRE, în cazul în care nu sînt satisfăcuți de măsurile luate de furnizor, notează NOI.md.

Regulatorul energetic s-a autosesizat în urma declarației prim-ministrului interimar, Gheorghe Brega, despre mai multe reclamații parvenite la Guvern de la consumatori privind achitarea suplimentară lunară pentru consumul de gaze naturale.

ANRE a declarat că Regulamentul cu privire la furnizarea și utilizarea gazelor naturale nu prevede includerea în facturi a unor volume suplimentare de gaze naturale, care urmează a fi achitate de către consumatori. Furnizorul emite factura pentru gazele naturale furnizate consumatorului în funcție de volumul de „combustibil albastru” utilizat de acesta și înregistrat de echipamentul de măsurare.

În același timp, ANRE informează consumatorii că, în cazul în care nu este acces la echipamentul de măsurare pentru citirea indicaţiilor, furnizorul este în drept să emită facturi în baza calculelor estimative ale consumului de gaze naturale pe o perioadă nu mai mare de 2 luni. Totodată, operatorul de reţea este obligat să contacteze consumatorul final pentru a i se asigura accesul la contor. Dacă consumatorul final nu reacţionează la solicitarea operatorului de reţea, fapt confirmat documentar, acesta este în drept să deconecteze instalaţiile de gaze naturale ale consumatorului respectiv.

Conform legislaţiei în vigoare, ANRE examinează petiţiile consumatorilor de resurse energetice privind divergenţele acestora cu furnizorii în limitele competenţei sale. În cazul în care consumatorul nu a primit, în termenele stabilite, răspuns la petiţia sa de la furnizor sau dacă nu este satisfăcut de măsurile întreprinse de acesta, el este în drept să se adreseze la ANRE sau în instanţa de judecată.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

La ce etnie vă atribuiți?