Transnistria stiri: 1383
Eurovision stiri: 506

Ministerul Transporturilor le mai dă o șansă companiilor ce construiesc traseul Chișinau-Ungheni

18 aug. 2015,, 16:35   Societate
2387 0

Ministerul Transporturilor le mai dă o șansă companiilor ce construiesc traseul Chișinau-Ungheni
Foto : click.md

Chiar dacă ministrul Transporturilor, Iurie Chirinciuc, recunoaște că lucrările de pe traseul Chișinău-Ungheni se fac cu întârzieri semnificative, la întîlnirea de astăzi cu directorii companiilor care reabilitează traseul respectiv - OHL din Republica Cehă și Evrascon din Azerbaidjan, ministrul a declarat că le mai dă o șansă pînă la sfîrșitul lunii august. Directorii companiilor vor trebui să mobilizeze personalul pentru a urgenta lucrările și să prezinte un program concret de efectuare a lucrărilor pentru a recupera termenul pierdut și pentru a da în exploatare traseul în termenii conform contractului.

“Situația este foarte gravă. Lucrările se fac cu pași de melc. În cazul în care lucrările pe șantier nu vor lua amploare în această lună, este foarte probabil să se ia decizia de reziliere a acestor contracte și inițierea unor noi licitații”, a precizat ministrul.

Angajaţii, care efectuează lucrările, sunt în întârziere cu patru-cinci luni faţă de termenul de dare în exploatare a şoselei, deși conform contractului ar fi trebuit să fie reparată deja o porțiune de 30-35% din volumul total. Cele mai mari carențe are firma azeră „Evrascon”, care a efectuat doar 2% din volumul lucrărilor pe porțiunile de drum: km 6-24 și km 74-96 de pe traseul Chișinău-Ungheni. Reprezentanții companiei au zis că întîrzierile au apărut din cauza lipsei finanțării. În plus, ei vor să facă calitativ lucrul, de aceea mai bine încet, dar bine. Ministrul a rămas indignat de aceste declarații, deoarece companiile au primit deja un avans de 1,5 mln de euro, iar volumul de muncă nu a fost realizat, de aceea de finanțare – nici vorbă!

La rîndul ei, compania cehă „OHL”, care reconstruiește porțiunea de drum: km 24-68, cu ocolirea orașului Ungheni, a realizat un volum de lucrări în proporție de doar 5-6 %. Reprezentanții companiei au dat asigurări că lucrările vor fi finalizate în termen prin suplimentarea echipamentelor și a muncitorilor angajați în realizarea contractelor. Totodată, ei dau vina pe birocrația din R. Moldova, deoarece multe documente întîrziau să fie aprobate – cuvinte infirmate de către ministurl Transporturilor: “E un motiv subiectiv, vă asigur că birocrația nu avea cum să influențeze semnificativ executarea lucrărilor”.

Precizăm că Banca Europeană de Investiții a acordat 80 de milioane de euro pentru reparația a 92 km de drum din traseul Chișinău-Ungheni. Potrivit contractelor, lucrările urmează a fi finalizate până la 31 iulie 2016. Dacă nu se vor încadra în termen, firmele de construcții vor plăti câte 23 de mii de euro pentru fiecare zi de întârziere. Dacă vor fi reziliate contractele, agenții eocnomici vor fi obligați să plătească autorităților moldovenești 10% din suma contractelor.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

La ce etnie vă atribuiți?