Transnistria stiri: 1426
Eurovision stiri: 511

Noua Mazda CX-3 – design fascinant KODO şi tehnologii SKYACTIV

25 feb. 2015,, 16:45   Ştiri Auto
5378 0

Foto: mazda

Noua Mazda CX-3 a fost dezvăluită pentru prima dată la sfârşitul anului trecut, marcând intrarea constructorului nipon Mazda în segmentul SUV-urilor ultracompacte.
La baza dezvoltării noului crossover compact CX-3 au stat 3 factori esenţiali:
1. Continuarea liniei sofisticate şi emoţionale de desing KODO
2. O plăcere a condusului nerestricţiontă
3. Ritmuri urbane care crează inspiraţie
Dimensiunile noului Mazda CX-3 sunt bazate pe platforma compactei urbane Mazda2 de nouă generaţie. Aşa se întâmplă cu toate SUV-urilor moderne de segment B – sunt dezvoltate pe baza modelelor urbane de segment B. Partea bună este că, în cazul Mazda2, şasiul de la origine este unul excelent, care oferă deopotrivă o ţinută rutieră impecabilă şi o plăcere intensă în condus. Astfel, noua Mazda CX-3 va măsura 4275 mm lungime, şi 2049 mm lăţime cu tot cu oglinzi, iar înălţimea va constitui 1535 mm. Vorbind în materie de dimensiuni, noua Mazda CX-3 va fi mai mare decât Mazda2, dar nu va întrece lungimea lui Mazda3. Ampatamentul noului SUV va fi de 2570 mm.
Ca şi Mazda2 şi Mazda3, noua CX-3 este concepută să ofere o poziţie foarte conectată de condus, care să-l facă pe cel de la volan să intre într-un contact special cu maşina pe care o conduce. Experienţa pură de condus este, astfel, un element definitoriu al noului model nipon, la care inginerii şi designerii au muncit extrem de mult.

Motorizarea pe benzină de 150 CP va fi combinată cu un sistem de tracţiune integrală şi poate fi de asemenea cuplată atât cu o cutie de viteze manuală, cât şi cu una automată. Valoarea cuplului maxim rămâne aceeaşi, de 204 Nm, dar timpii de acceleraţie se îmbunătăţesc. În combinaţie cu transmisia manuală, această motorizare prinde prima sută în 8.7 secunde, atinge un maxim de 200 km/h şi are un consum mixt de 6.4 litri/100 km, iar în combinaţie cu transmisia automată acceleraţia durează 9.6 secunde, viteza maximă atinge valoarea de 195 km/h, iar consumul mixt ajunge la o valoare de 6.3 litri/100 km.La capitolul motorizărilor, noua Mazda CX-3 va primi două ipostaze ale motorului pe benzină de 2.0 litri, cu puteri de 120 CP şi 150 CP. Versiunea de 120 CP a motorului va livra 204 Nm cuplu maxim la 2,800 rpm şi va putea fi cuplată atât cu transmisie manuală, cât şi cu automată, însă doar în combinaţie cu tracţiune pe puntea faţă. În primul caz, vehiculul va prinde prima sută în 9.0 secunde, atingând o viteză maximă de 192 km/h, înregistrînd un consum mixt oficial de 5.9 ltiri/100 km. În cazul cuplării cu o cutie de viteze automată, SUV-ul va prinde prima sută în 9.9 secunde, va putea atinge o viteză maximă de 187 km/h şi va indica un consum mixt oficial mai bun, de doar 5.8 litri/100 km.
Noutăţi importante se arată şi pentru amatorii de motoare diesel! Noua Mazda CX-3 va primi noul propulsor diesel de 1.5 litri, însă acesta nu va fi disponibil doar cu transmisie manuală, ca şi pe Mazda2, ci şi în combinaţie cu transmisie automată şi chiar tracţiune integrală în acelaşi timp cu transmisia automată! Va exista o versiune a motorului de 1.5 litri şi 105 CP cuplată cu transmisie manuală şi tracţiune faţă (10.1 sec până la 100 km/h, 177 km/h Vmax, 4.0 litri/100 km consum mixt), o altă versiune cu transmisie manuală şi tracţiune integrală (10.5 sec până la 100 km/h, 173 km/h Vmax, 4.7 litri/100 km consum mixt), precum şi una cu transmisie automată şi tracţiune integrală (11.9 sec până la 100 km/h, 172 km/h Vmax, 5.2 litri/100 km consum mixt). Această din urmă versiune ar putea fi cea mai dorită pe multe pieţe ale lumii, inclusiv şi în Moldova, deşi în segmentul SUV-urilor de clasă B este logică şi achiziţia unei motorizări pe benzină cuplate la o transmisie automată, mai ales în cazul în care substratul tehnic ingineresc este unul modern şi eficient.


Cât priveşte aspectul exterior, modelul va fi disponibil iniţial în 9 culori şi nuanţe, dintre care una roşie premium SOUL RED, două albastre (deschisă şi închisă), două albe, una argintie, una maro titanium şi încă două nuanţe de gri. Modelul va primi jante cu mărimi cuprinse între 16 şi 18 inch, iar opţional, şi faruri Full LED. La interior, vor fi propuse tapiţerii textile, piele combinată cu material textil sau numai piele. Tapiţeria din piele poate avea zone de nuanţă alba şi chiar accente adiţionale de culoare roşie. Dotări precum sistemul de aer condiţionat, sistemul audio cu port USB, volan multifuncţional şi toate sistemele de siguranţă pasivă sunt oferite standard. Începînd cu cel de-al doilea nivel de echipare, se oferă jante din aliaj uşor, sistem de climatizare automat, sistem multimedia de 7 inch cu conexiune Bluetooth şi 6 difuzoare, cruise-control, Sistem Inteligent de Frînare Smart City Brake Support. În dotările de top vor fi disponibile noi sisteme de siguranţă i-Activsense: Monitorizarea unghiului mort, inclusiv la ieşirile din parcări cu spatele pentru a detecta cilclişti, pietoni sau alte vehicule; Faruri adaptive cu LED– reglează faza lungă şi scurtă automat, are o rază mai mare de acţiune, reglează fasciculul de lumină în dependenţă de viteza de mişcare; Sistem Mazda Radar Cruise-Control cu sistem de frînare Smart Brake Support şi repornire automată; Head-up Display - proiectarea informaţiei esenţiale şoferului fără a-i sustrage privirea; Sistem de Avertizare la Părăsirea Benzii de Circulaţie, etc.


Performanţeşiconsum Mazda CX 3

Motor pebenzină

G120caiputere

TransmisieManualăTrasmisieAutomată
Cilindreecm319981998
Acceleraţie (0-100 km/h)sec9,09,9
Vitezămaximăkm/h192187
Cuplu maximNm204/2800204/2800
Consum de combustibil, combinatl/100km5.95.8
Emisii CO2g/km137/EU6136/EU6


G150caiputere/
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

La ce etnie vă atribuiți?