Eurovision stiri: 514
Cazul Filat stiri: 354
Transnistria stiri: 1384
Preşedintele stiri: 4005

Aeroportul Chișinău este gestionat din off-shore

12 feb. 2015,, 15:00   Societate
6196 2

Foto: replika.md

În structura proprietarilor companiei ruse „Comaxavia”, căreia îi aparține pachetul de 95 la sută din acțiunile SRL „Avia Invest” – concesionar al Aeroportului Internațional Chișinău, s-au produs schimbări radicale: noul acționar al pachetului de 100 la sută a devenit compania britanică puțin cunoscută „TB Team Management LLP”, instituită de off-shore-urile de pe Insulele Virgine Britanice și Aruba. Acest fapt îl denotă noile date introduse în Registrul unic de stat al persoanelor juridice (RUSPJ) la 8 septembrie 2014, relatează NOI.md cu referire la un articol publicat pe site-ul newsmaker.md.

De menționat că Consiliul de administrație al „Avia Invest” este condus de Ilan Șor. Pînă la operarea ultimelor modificări, acționarii „Comaxavia” au fost SRL ”Upravliaiușciaia Kompania Comax” (99 la sută din acțiuni) și SAD „Habarovski Aeroport” (1 la sută).

Inițial, acționarilor companiei „Avia Invest”, care în august 2013 a primit în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău pe un termen de 49 de ani, au fost „Kolomenski Zavod” (Rusia) și SAD „Habarovski Aeroport”, cărora la aparținea cîte 50 la sută din acțiunile ei. La începutul anului 2014 cota-parte a SAD „Habarovski Aeroport” în compania „Avia Invest” s-a micșorat pînă la 5 la sută, iar „Kolomenski Zavod” a dispărut din rîndul coproprietarilor și, după schimbările efectuate, acționarul majoritar al „Avia Invest” a devenit compania rusă SRL „Comaxavia”, înregistrată la 25 ianuarie 2014, care deținea 95 la sută din compania „Avia Invest”.

Pînă la operarea schimbărilor, în luna septembrie, acționarii „Comaxavia” au fost SRL „UK Comax” (99 la sută) și SAD „Habarovski Aeroport” (1 la sută). Ele au fost substituite de compania britanică „TB Team Management LLP”, înregistrată la Londra la 7 septembrie 2012. Proprietarii ei sînt ”Dylox United LTD” de pe Insulele Virgine Britanice și ”Valtara A.V.V.” din Aruba (subiect al federației din componența Olandei).

Deocamdată nu se cunoaște cine stă în spatele acestor companii off-shore. Experții susțin că companiile ruse care au obținut Aeroportul Internațional Chișinău în concesiune au fost doar un paravan, iar acum apar proprietarii reali ai activelor.

Compania „Avia Invest” a preluat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău și și-a asumat obligația să investească în dezvoltarea infrastructurii acestuia cel puțin 244,2 milioane de euro, inclusiv minimum 45 de milioane de euro în prima etapă. Aceste mijloace urmează să fie canalizate spre extinderea terminalului de pasageri existent și construcția unuia nou, precum și a terminalului cargo al Aeroportului, construcția unei parcări auto multietajate, modernizarea pistei de decolare, a căilor de rulare, peronului, sistemului de iluminare etc. Potrivit pronosticului concesionarului, bazat pe concluziile experților internaționali, pînă în anul 2025 fluxul de pasageri al Aeroportului Internațional Chișinău va atinge cifra de 3 milioane de pasageri pe an, cărora concesionarul va fi dispus să le ofere toată infrastructura necesară și deservirea ajustată la standardele moderne internaționale.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?