X 
Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3997

O victorie a ploii asupra energiei electrice

26 noi. 2014,, 15:30   Business
3527 1
Foto: mail.ru
La finele săptămînii trecute, în republică au avut loc ploi puternice, care au lăsat fără energie electrică un număr mare de localităţi şi întreprinderi. În urma analizei celor întîmplate s-a atestat un caz în care o firmă de producere a staţionat fără energie electrică mai mult de o zi din cauza unei simple defecţiuni.

Directorul companiei „Comelpro” (zona industrială a uzinei „Topaz”), Mihail Vladov, a spus că nu intenționează să acţioneze pe nimeni în judecată sau să depună plîngeri. „Nu avem nevoie de compensaţie. Scopul nostru este să aducem la cunoştinţa conducerii Companiei „RED Union Fenosa” cum au lucrat serviciile ei tehnice, deoarece astfel de situaţii ar putea să se repete şi la alte întreprinderi”, a afirmat Vladov.

Potrivit directorului, cînd defecţiunea a fost deja înlăturată, s-a dovedit că drept cauză au servit trei siguranţe arse. Însă, pentru depistarea şi înlăturarea defecţiunilor furnizorului de energie electrică, i-a luat mai mult de o zi, deşi, potrivit Legii cu privire la energia electrică, întreruperile în livrarea energiei electrice nu trebuie să depăşească durata de 6 ore. „La firma noastră activează ingineri electromecanici. Noi de nenumărate ori le-am oferit echipelor de electricieni ajutor şi le-am sugerat eventuala cauză a lipsei energiei electrice. Ei însă nu au vrut să ne asculte”.

„Cineva ar putea spune că prejudiciul cauzat nu a fost într-atît de mare: doar 100 de persoane nu au muncit şi nu vor primi salariul pe acea zi”, susţine Mihail Vladov. – Ne-a surprins indiferenţa. Am calculat că am fost nevoiţi să apelăm la diverse servicii ale furnizorului de energie electrică de circa 10 ori. Şi asta în condiţiile existenţei unui contract semnat de consumator şi furnizorul de energie electrică. Am solicitat numerele de contact ale oricărui reprezentant al conducerii, dar nu am primit niciun răspuns. Dacă cineva ne-ar fi spus: băieţi, este o calamitate naturală, o ploaie torenţială, vă rugăm să aşteptaţi, noi am fi de acord! Dar ei din contra, au încercat să dea vina pe noi şi să ne dezinformeze în ceea ce priveşte cauzele tehnice ale defecţiunilor.

Marţi, 25 noiembrie, furnizorul de energie electrică ne-a expediat o factură pentru achitarea sumei de 125 de lei pentru înlăturarea plombei de pe contor şi 130 de lei pentru replombarea acestuia, în total 225 de lei. Şi în această zi noi nu am avut energie electrică timp de o oră. Deşi de data asta nu ploua.

Contactată de corespondentul nostru, compania „RED Union Fenosa” a comunicat că există un regulament al ANRE privind regulile de furnizare a energiei electrice, care stipulează drepturile şi obligaţiile consumatorului şi furnizorului. În cazul în care consumatorul are pretenţii, el este în drept să depună o reclamaţie, pentru ca toate acţiunile furnizorului să fie examinate în lanţ. Este o practică generală. Dacă e să vorbim despre agentul economic concret, este necesar să se precizeze unde se află punctul de delimitare a dreptului de proprietate al furnizorului şi consumatorului, care este numărul centralei, dacă este încheiat contractul cu furnizorul, dacă consumatorul beneficiază de energie electrică direct de la furnizor sau prin intermediul reţelelor altei întreprinderi etc. „Ținînd cont de aceste date, noi vom verifica care echipă s-a deplasat la înlăturarea consecinţelor avariei şi ce lucrări au fost efectuate”.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?