X 
Transnistria stiri: 1438
Preşedintele stiri: 4042

Producătorii şi vînzătorii locali elaborează „regulile jocului” (VIDEO)

28 mar. 2014,, 15:25   Economie
3844 1
Foto: noi.md
„Am elaborat propuneri de organizare a relaţiilor dintre producătorii locali de produse alimentare şi vînzători în scopul promovării mai active a produselor autohtone pe piaţa internă. A fost luată ca bază experienţa altor ţări, am înaintat şi propriile propuneri. Totodată, considerăm important să ţinem cont de opiniile participanţilor pe piaţă, pentru ca regulile acestui joc să fie acceptate reciproc”, a declarat în cadrul şedinţei desfăşurate la Ministerul Economiei viceministrul Octavian Calmîc.

La şedinţă au fost invitaţi reprezentanţi ai sectorului agrar al ţării, producătorii de fructe, legume, conserve, produse din carne şi lapte, precum şi conducătorii celor mai mari reţele comerciale – supermarketurile METRO, Fourchette, Nr.1 și altele, comunică NOI.md.

Producătorii s-au plîns pe dificultăţile de afirmare şi dezvoltare a „tinerilor” antreprenori, în condiţiile unei concurenţe dure, iar deseori, de monopolizare a pieţei, pe problemele de acces pe rafturile magazinelor şi de plată pentru marfa livrată. Participanţii la şedinţă au menţionat necesitatea implicării statului în acţiunile de protejare a producătorilor locali de concurenţa neloială, de importul cărnii de pui sau a produselor lactate importate în cantităţi enorme din Ucraina. S-a vorbit şi despre rolul statului în reglementarea relaţiilor de preţ între producători şi vînzători.

La rîndul lor, vînzătorii au menţionat că au venit pe piaţa moldovenească cu investiţii majore nu pentru acţiuni de caritate şi creare a condiţiilor de seră pentru producători, dar pentru a cîştiga bani.

„Sîntem dispuşi să cooperăm cu toţi, însă dacă un anumit produs, în pofida tuturor eforturilor noastre de promovare, pe parcursul cîtorva luni nu se mişcă de pe raft, atunci noi renunţăm la asemenea relaţii. Toate aceste condiţii sînt stipulate în contractele de colaborare”, a explicat şeful departamentului produse alimentare a reţelei de supermarketuri METRO, Serghei Martînov.

Vînzătorii au recunoscut că pentru accesul pe rafturi ei percep, în fiecare caz concret, o anumită taxă rezonabilă. Potrivit lor, întreprinderile nu se pot dezvolta doar din contul adaosului comercial, care, de asemenea, este negociat cu furnizorii. În această sumă mai este inclusă arenda spaţiilor comerciale, serviciile frigiderelor şi altor utilaje. Însă în fiecare caz aparte condiţiile se negociază individual pentru ca acestea să fie reciproc avantajoase.

Într-un final, participanţii la dialog au convenit să prezinte Ministerului Economiei timp de două săptămîni propunerile referitoare la această problemă.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?