Eurovision stiri: 519
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1386
Preşedintele stiri: 4011

NEREGULI GRAVE descoperite în magazinele din sate

30 iun. 2017,, 09:21   Societate
3937 0

Magazinele din sate par să funcţioneze după propriile reguli. Oamenii nu primesc bonuri de plată, nu pot returna produsele cumpărate şi nimeni nu vrea să-şi asume responsabilitatea pentru alimentele expirate puse în vînzare.

Cu toate acestea, puţini consumatori din zonele rurale îşi cunosc drepturile şi ajung să se plîngă responsabililor.

În această alimentară din satul Sadaclia, Basarabeasca, vînzătoare a acceptat să-i ofere reporterului nostru produse pe datorie, fără ca să-l cunoască.

"- Dați-mi una. Dar stați, că am doar zece lei. Trebuie să mă duc pînă în mașină, să mai aduc cinci lei.
- Desigur.
- Da? Dați-mi dar una și eu vă las acum doar zece lei."

Mai mult, ea a uitat să-i ofere bonul de plată pe care, după asta, l-a găsit în coşul cu gunoi.


" - Uitați-vă, 15 lei.
- De ce nu aveți grijă ca cumpărătorul să ia nota de plată de pe tejghea?
- Eu l-am pus pe masă."

Deși vînzătorii de la magazinele din sat îşi dau cuvîntul de onoare că verifică toate produsele și nu le vînd pe cele expirate, oamenii se plîng că au avut parte și de situații neplăcute.

"Am pățit mai demult. Am cumpărat salam cu vreo cîțiva ani în urmă. Nu l-am mai dat înapoi, să nu mă cert cu vînzătorul. "

"sînt vînzătoare care primesc marfa înapoi, dar sînt care nu. Spun că nu am cumpărat, de fapt, de la magazinul lor, ci de la altul."

Totuși, cumpărătorii nu au învățat să ceară ca drepturile să le fie respectate și nu știu cui să se plîngă atunci cînd au probleme.

Cei mai mulți cred că doar patronii magazinelor le pot face dreptate, iar alții spun că trebuie să meargă la poliție.

"Duci produsul înapoi și poți chiar să i-l dai în cap. În caz de probleme, trebuie să te adresezi la acel de la care ai cumpărat."

"Cui ne adresăm, desigur că la cei care aduc marfa. "Consumatorii care cred că le-au fost încălcate drepturile trebuie să scrie o plîngere în condica de reclamaţii a magazinului. Dacă acest lucru li se refuză din start sau nu primesc un răspuns în 14 zile, ei trebuie să se adreseze Agenției pentru Protecției Consumatorilor.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?