Eurovision stiri: 520
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4017

Între orașele europene vor circula trenuri de mare viteză

21 aug. 2023,, 22:30   Externe
2627 0

Ferrovie dello Stato Italiane (FS), operatorul național al rețelei feroviare italiene, intenționează să lanseze trenuri de mare viteză între mai multe orașe europene importante, relatează Financial Times.

Proiectul operatorului italian vizează Amsterdam, Barcelona, Bruxelles, Paris și, într-o perspectivă mai îndepărtată, Berlin, relatează interfax.

Lansarea legăturilor în alte state este posibilă datorită măsurilor Uniunii Europene (UE), în vigoare din 2019, de liberalizare a transportului feroviar transfrontalier, care prevăd dreptul transportatorilor publici și privați din statele membre de a utiliza infrastructura feroviară a vecinilor lor și a întregii regiuni.

FS elaborează în prezent planuri detaliate pentru a conecta Parisul și Barcelona cu o rută de mare viteză, precum și pentru a analiza diverse opțiuni pentru serviciile de transport pe tronsonul potențial Bruxelles-Amsterdam, unde este reprezentat în prezent doar transportatorul Eurostar Group, deținut de operatorul feroviar de stat francez Societe Nationale des Chemins de fer Francais (SNCF).

Între timp, Trenitalia, o filială a FS implicată direct în transportul de pasageri, este deja implicată în servicii de mare viteză în Franța și Spania, inclusiv în deservirea rutei Milano-Paris.


În cadrul noului proiect, Trenitalia va oferi pasagerilor un nivel mai ridicat de servicii decît concurenții săi, a declarat directorul de relații internaționale al FS, Carlo Palasciano Villamagna.

Mișcarea nu are ca scop racolarea de clienți de la alți operatori, ci atragerea de noi pasageri, care sînt așteptați să treacă de la transportul aerian la cel feroviar, a adăugat el.

Una dintre principalele probleme care împiedică crearea unei rețele unificate de mare viteză în întreaga UE este lipsa unei infrastructuri complete, a declarat Alberto Mazzola, directorul executiv al Comunității Căilor Ferate Europene (CER).

Potrivit acestuia, operatorii naționali se concentrează pe dezvoltarea în continuare a căilor ferate în interiorul țării, în loc să le conecteze cu cele din țările vecine.

Crearea unei rețele complete de mare viteză care să acopere cele mai mari regiuni și orașe din UE ar putea costa 550 de miliarde de euro, potrivit unui raport special realizat de Ernst & Young.

3
1
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?