Transnistria stiri: 1425
Eurovision stiri: 509
Preşedintele stiri: 4002

8 milioane de clienți din 2004 – povestea de succes Dacia continuă

6 oct. 2023,, 11:25   Ştiri Auto
1827 0

8 milioane.O piatră de hotar simbolică care reflectă o realizare incredibilă și o sursă de mândrie imensă.În 2023, Dacia și-a vândut cel de-al 8 milioane de vehicul.Trecând de la a fi producător național român înainte de 2004, la un nume major renumit în toată Europa, marca a suferit o metamorfoză radicală pentru a deveni o poveste de succes neatenuată.Dar care sunt atuurile, punctele forte și caracterul distinctiv care caracterizează Dacia?Iată câteva imagini vizuale care prezintă informații cheie sau surprinzătoare despre călătoria Dacia din ultimii 19 ani.

O forță disruptivă în industria auto, Dacia este un brand diferit de oricare altul.În 2004, a introdus o nouă idee despre consum, promovând o viziune pragmatică pentru vehicule și reorientandu-se constant asupra a ceea ce contează, oferind cel mai bun raport calitate-preț.Și funcționează!Vânzările sunt în continuă creștere, iar numărul clienților mulțumiți a depășit acum 8 milioane.Deci, ce face Dacia diferită?Consultați aceste imagini pentru a afla.

Două vieți, cinci logo-uri

Știați?Dacia nu a fost numită întotdeauna Dacia.


Producătorul român care avea să devină Dacia a fost înființat pentru prima dată în 1968 și cunoscut inițial sub numele de UAP, care înseamnă Uzina de Autoturisme Pitești, sau fabrica de mașini Pitești, cu referire la orașul de pe râul Argeș din centrul României în care a fost uzina.bazat.Sediul central se află și astăzi acolo.

Primul logo Dacia este plin de referințe locale și naționale.Muntele din fundal aduce un omagiu României și în special Munților Carpați.În centru, vulturul provine din stema judeţului Argeş, în regiunea Munteniei unde se află sediul UAP.

Numele actual Dacia a apărut pentru prima dată în 1980 pe un logo alb-negru.Este direct inspirat de „Dacii”, numele roman al României.

Grupul Renault a achiziționat producătorul român în 1999. În 2003, logo-ul a fost adăugat albastru, care a rămas în formă de scut.Prezentat pe grila frontală a lui Dacia Logan, a fost primul logo al mărcii care a devenit recunoscut în afara României și în toată Europa.

Brandul a inaugurat un nou logo pentru a marca lansarea lui Sandero în 2008. Fondul albastru a făcut loc unui gri deschis, în timp ce o parte din forma scutului a fost decupată în mijloc.

În 2021, o nouă emblemă numită „Dacia Link” a fost dezvoltată pentru a simboliza încrederea dintre Dacia și clienții săi.Este alcătuit dintr-un D și un C conectați la mijloc.Logo-ul text cuprinde cele cinci litere ale numelui mărcii prezentate într-un font minimalist pentru a reflecta personalitatea mărcii – robustă și elementară.

Dacia

Vehicule vândute în 44 de țări

Prima Dacia Logan lansată în 2004 trebuia inițial rezervată pieței din România și apoi extinsă pe piețele est-europene.Cu toate acestea, având în vedere vânzările puternice, modelul a fost disponibil în multe țări de pe continent.Aceasta a fost prima piatră în drumul către succes al mărcii.

De atunci, modelele Dacia au fost comercializate în 44 de țări din jurul Mediteranei.Deși locul său de naștere, România, figurează în primele 5 țări ale mărcii, Franța reprezintă piața sa lider în ceea ce privește vânzările, urmată de Italia.Brandul merge din ce în ce mai puternic.Pentru al doilea an consecutiv, Dacia este marca lider de retail din Europa.De asemenea, se află în fruntea pieței în Portugalia și Belgia și pe locul al treilea în Franța.Această performanță adaugă greutate în spatele poziționării mărcii și reflectă calitatea vehiculelor sale.

Dacia

Un brand solicitat de clienții de retail

În prezent, gama Dacia este structurată în jurul a patru piloni, fiecare clar definit și având un design atractiv.La un raport calitate-preț imbatabil, gama i-a cucerit pe mulți.Conștientizarea mărcii este în creștere;toată lumea este Europa a auzit acum de Dacia.

Vânzările sunt în continuă creștere.În 2022, Dacia a atins o cotă de piață record de 7,6% pe piața europeană de retail (față de 6,2% în 2021).Brandul se bucură acum de una dintre cele mai mari rate de conversie și loialitate de pe piață.

Pentru al șaselea an consecutiv (din 2017), Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină pe piața europeană de retail.Duster s-a clasat pe locul al doilea în 2022 și a fost, de asemenea, cel mai bine vândut SUV clienților de retail din 2018.

O gamă atractivă, plină de best-selleruri iconice

Gama de bază Dacia cuprinde o mașină electrică de oraș, Dacia Spring (din 2020) complet electrică, un hatchback compact, Dacia Sandero și versiunea sa mai aventuroasă, Sandero Stepway (din 2008), SUV Dacia Duster (din 2010).), și o mașină de familie cu șapte locuri, Dacia Jogger (de la sfârșitul anului 2021).

Modelul hatchback Logan continuă să fie vândut în Europa de Est.

Această gamă de modele cele mai vândute i-a permis Daciei să atingă pragul simbolic de 8 milioane de vehicule vândute în 2023.

Aceste cifre demonstrează că clienții noștri au acceptat filozofia mărcii, care nu a deviat niciodată de la pioniera, creativitate și raportul calitate-preț imbatabil.

Dacia

Trei fabrici de producție

De la o singură fabrică din România înainte de 2012, Dacia operează acum trei fabrici.

Prima fabrică a mărcii a avut sediul la Mioveni, România, care a fost deschisă în 1968. Ea cuprinde o unitate de caroserie/asamblare și substructură, o unitate de mecanică, precum și o turnătorie și o platformă logistică.Produce o serie de modele, inclusiv Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Jogger.

Fabrica din Casablanca, Maroc este deținută integral de Grupul Renault din martie 2019. Înființată în 1959, operează o unitate de caroserie/asamblare și produce Logan, Sandero și Sandero Stepway.

Fabrica Dacia din Tanger, Maroc, a intrat în funcțiune în 2012. Funcționează o unitate de caroserie/asamblare, o platformă logistică, precum și o unitate de substructură și subansamblu.Această instalație de ultimă oră este neutră în carbon și a implementat descărcarea de lichide zero.Produce

Logan, Sandero, Sandero Stepway și Lodgy.Modele multi-recompensate

Deși Loganul a fost cel care a făcut Dacia un nume cunoscut în Europa, unul dintre cele mai vândute modele ale mărcii din toate timpurile este SUV-ul Duster.Comercializat la același preț ca o mașină de oraș, Duster, a cărui versiune 4x4 se laudă cu abilități off-road lider pe piață, este un pilon de bază în gama Dacia.Acest model iconic a câștigat peste 40 de premii, inclusiv Mașina Anului în România, Cel mai bun SUV din Marea Britanie, Cea mai bună mașină de familie din Germania și Belgia și multe, multe altele.

Dacia

Jogger, o mașină de familie cu șapte locuri, nu este ca oricare alta de pe piață.A fost deja recunoscută cu 13 premii, inclusiv Mașina anului în Franța, acordată de Argus.

Sloganuri publicitare memorabile

Dacia nu numai că a perturbat piața auto cu modelele sale reduse vândute la prețuri accesibile, dar și-a dat peste cap și publicitatea auto, creând sloganuri ciudate și amuzante.Anumite sloganuri au atras cu adevărat imaginația publicului, în special:

  • Sloganul Dacia: „Dacia, scandalos de accesibilă”Anunțul Duster 1 din Franța „On va quand même pas dépenser si peu…” (nu am putea cheltui atât de puțin...)
  • Anunțul Duster „Don’t worry, be Duster” și „Si vous voulez un 4x4 juste pour grimper dans l'échelle sociale, vous pouvez juste aller voir ailleurs” (dacă sunteți în căutarea unui 4x4 pentru a vă spori statutul social, ar trebui să te uiți în altă parte)
  • Anunțul Dacia Sandero „O opțiune de mașină de tuns iarba ar putea fi o idee bună, ar putea fi.Dar în noua Dacia Sandero, am decis să includem o cameră pentru vedere spate.Pentru că este de fapt util.”
  • Anunțul Dacia Lodgy: „Unii ar plăti orice pentru un loc.Nu tu."

Mai presus de toate, fii inteligent

Dacia probabil nu ar fi avut atât de succes, dacă nu ar fi fost ingeniozitatea ei.Brandul a știut întotdeauna să îmbine simplitatea cu inovația.Vehiculele Dacia ocolesc cu grație bibelourile și gadgeturile inutile.Brandul este inteligent, la fel și clienții săi!

Unul dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt plăcile de protecție față și spate colorate în masă ale lui Sandero.Aceste componente au fost rodul unui proces complex de proiectare.Era important să nu existe nereguli sau defecte ale culorii, motiv pentru care materialul folosit pentru realizarea piesei este deja colorat înainte de a fi injectat în matriță.Acest lucru face plăcile de protecție mai durabile și înseamnă că orice lovituri și zgârieturi inevitabile sunt practic invizibile.

Montate pe Jogger și Duster, barele modulare de acoperiș pot fi transformate cu doar câteva răsuciri ale unei chei.Pentru a ajuta șoferii să transporte orice încărcătură, chiar și cea mai neprevăzută încărcătură, barele de plafon se pot transforma într-un portbagaj care poate rezista până la 80 kg (biciclete, schiuri, cutie de acoperiș etc.).

Suportul fix pentru smartphone de pe tabloul de bord, operat prin Media Control și suportul detașabil pentru telefon de lângă ecranul multimedia, folosind Media Display/Media NAV, fac ca preocupările de conectivitate de zi cu zi să devină un lucru din trecut.

Aceste modele inovatoare brevetate simbolizează spiritul Dacia – inteligent, practic, simplu și economic.

Profilul clientilor Dacia

Dacia dorește să satisfacă nevoile de bază ale clienților săi.Pentru a face acest lucru, trebuie să înțeleagă cine sunt.Iată câteva detalii referitoare la clientela brandului:

  • 66% sunt bărbați
  • 50% au vârsta cuprinsă între 55 și 74 de ani. Joggerul atrage cea mai tânără bază de clienți, cu 55% dintre cumpărători cu vârsta de 54 de ani sau mai puțin.
  • Peste 50% nu mai au copii care locuiesc acasă.Joggerul se remarcă de restul gamei, cu 47% dintre clienți cu cel puțin un copil
  • 40% dintre clienți locuiesc în mediul rural.Cei care cumpără Dacia Spring sunt cei mai rurali (50%)
  • Ei conduc în medie aproximativ 12.000 km în fiecare an, atât în mediul urban, cât și în cel rural

3
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?