Pericolul neașteptat al ceasurilor inteligente

8 sep. 2023,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Atlantică din Florida a descoperit o sursă de infecții pe care aproape toată lumea o poartă cu ei.

Grupul de cercetare a testat ceasurile inteligente și brățările de fitness pentru prezența potențial periculoaselor tipuri de stafilococi, enterobacterii (cum ar fi Escherichia coli) și pseudomonade (Pseudomonas). S-a constatat că 95% dintre brățările ceasurilor inteligente testate erau contaminate cu bacterii capabile să cauzeze boli, precum ar fi pneumonia și salmoneloză, transmite gismeteo.ro

De asemenea, s-au observat diferențe semnificative în tipurile de brățări utilizate: cele din cauciuc și plastic aveau cele mai multe bacterii. Acest lucru se datorează faptului că suprafețele poroase și statice au tendința de a atrage și găzdui microorganisme. În schimb, brățările metalice (în special cele de aur și argint) erau practic lipsite de bacterii.

Studiul a arătat că proprietarii de brățări de fitness tind să neglijeze în mod frecvent dezinfectarea curelelor, chiar dacă le poartă întreaga zi (și noapte). Cei care o fac sînt cu adevărat responsabili!

Acest studiu subliniază importanța menținerii igienei obiectelor personale pe care le purtăm la încheietura mîinii, pentru a preveni potențialele infecții și boli.