Cazul Filat stiri: 354

O fosilă antică de rinocer, descoperită pentru prima dată în Asia de Est

4 ian. 05:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii chinezi au descoperit pentru prima dată în Asia de Est o fosilă de rinocer veche de 14 milioane de ani, oferind dovezi importante privind migrarea acestor animale în Asia de Est.

Prosantorhinus este un gen de rinoceri teleoceratini mici, dispăruți, cu oasele membrelor scurtate, larg răspîndiți în Europa. Cu toate acestea, evoluția asiatică a genului a rămas neclară din cauza lipsei fosilelor pertinente.

Cercetătorii de la Institutul de Paleontologie a Vertebratelor și Paleoantropologie al Academiei Chineze de Științe au efectuat studii morfologice și au descoperit o nouă fosilă de rinocer din Epoca Miocenului mijlociu din Regiunea Autonomă Ningxia Hui din China.

Această descoperire este foarte importantă pentru știință, deoarece rinoceri de această vîrstă nu au mai fost găsiți anterior în Asia de Est. Fosila a fost găsită în provincia Shandong, China. Oamenii de știință vor efectua cercetări suplimentare și vor studia această descoperire mai în detaliu.

Astfel de descoperiri permit extinderea cunoștințelor despre animalele din vechime și lumea lor. Ele ajută la recrearea unei imagini a trecutului și la aflarea schimbărilor care au avut loc în fauna sălbatică de-a lungul a milioane de ani. În cele din urmă, acest lucru le permite oamenilor de știință să înțeleagă mai bine propria istorie și impactul oamenilor asupra mediului natural.