X 
Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 505

Facebook dezvăluie parțial algoritmul său de recomandare a conținutului

2 sep. 2020,, 01:00   Ştiinţă şi IT
1617 0

Sistemele de recomandări algoritmice de pe site-urile rețelor sociale, cum ar fi YouTube, Facebook și Twitter, sînt responsabile de răspîndirea dezinformării, propagandei, teoriilor conspirației și a altor conținuturi rău intenționate.

În special Facebook a fost criticat în ultimele zile pentru că a permis grupului de conspirație QAnon să prospere pe platforma sa. Astăzi, rețeaua socială încearcă să combată afirmațiile potrivit cărora sistemele sale de recomandare sunt în vreun fel vinovate de modul în care oamenii se confruntă cu conținut alarmant, nedorit, periculos, înșelător. Compania a dezvăluit pentru prima dată principiul de funcționare a recomandărilor de conținut, potrivit TechCrunch.


În noul document, care se află în Centrul informațional al Facebook și Centrul informațional al Instagram, este prezentat în termeni generali modul în care algoritmii Facebook și Instagram lucrează pentru a filtra conținutul, paginile, grupurile și evenimentele pentru a le recomanda utilizatorului.

Compania declară că principiile de bază existente ale Facebook sînt în vigoare începînd cu anul 2016, ca parte a unei strategii pe care o numește "a șterge, a reduce și a informa". Această strategie se orientează pe ștergerea conținutului care încalcă standardele comunității Facebook, pe reducerea distribuției conținutului problematic care nu încalcă standardele sale și pe furnizarea de informații suplimentare oamenilor, pentru ca ei să poată alege ce să acceseze, ce să citească sau să distribuie, explică Facebook.


Facebook susține, de asemenea, că nu recomandă conținut delicat sau necalitativ, conținut care adesea nu place utilizatorilor și conținut legat de publicații necalitative. Aceste categorii suplimentare includ lucruri precum clickbaits, modele de afaceri înșelătoare, împrumuturi la salariu, produse cu afirmații exagerate despre sănătate sau care oferă "medicamente miraculoase", conținut care promovează tratamente de înfrumusețare, concursuri, cadouri.
În plus, Facebook susține că nu va recomanda conținut fals sau înșelător, cum ar fi dezinformarea despre vaccinuri și conținutul care încurajează utilizarea documentelor false.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

La ce etnie vă atribuiți?