Biologii au studiat reacția puilor la strigătele prădătorilor

21 dec. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu a făcut posibilă studierea comportamentului puilor de mierlă cu aripi roșii și reacția lor la apariția prădătorilor.

Puii de păsări din diferite specii devin adesea pradă ușoară pentru prădători, deoarece sînt descoperiți după țipetele puternice, cerînd mîncare de la părinți. În foarte puține studii, oamenii de știință au încercat să afle dacă puii reacționează la sunetele scoase de prădători.

Observațiile au arătat că, în absența părinților, puii strigă mai rar sau chiar încetează să scoată sunete dacă aud în preajmă vreun sunet caracteristic prădătorilor.

Însă, după ce părinții se întorc, puii încep să facă din nou zgomot, deoarece mîncarea este destul de importantă pentru a depăși pericolul potențial al prădătorului.

Surprinzător pentru oamenii de știință a fost faptul că puii au reacționat la țipătul șoimului în același mod ca la corbi, deși șoimii vînează de obicei păsări mature. Cercetătorii presupun că selecția naturală a susținut atît de mult adaptarea mierlei, încît păsările încearcă să evite șoimul la orice vîrstă.