Cazul Filat stiri: 350

Au fost descoperite fosilele unui prădător uriaș care a dominat planeta înaintea dinozaurilor

20 sep. 2023,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Înainte de dinozauri, pe Pămînt, de asemenea, existau prădători periculoși care devorau animale.

Acest lucru este dovedit de o descoperire recentă a oamenilor de știință. Ei au găsit rămășițele unei fiare care a dominat planeta timp de 40 de milioane de ani înainte de apariția șopîrlelor mari.

Potrivit jurnalului Zoological Journal of the Linnean Society, fosila a fost descoperită în Brazilia. Fiara a trăit acum 265 de milioane de ani și a fost cel mai mare carnivor din vremea sa. Craniul lui Pampaphoneus biccai, așa a fost numit prădătorul, avea o dimensiune de aproape 36 de centimetri. El a fost găsit lîngă oasele scheletului.

"Acest animal părea înfiorător și trebuia să-i îngrozească pe toți cei care îi ieșeau în cale", a spus Stephanie Pierce, paleontolog la Universitatea Harvard.

"Acest animal avea colți mari și ascuțiți adaptați pentru prinderea prăzii. Dinții și arhitectura craniului sugerează că mușcătura animalului era suficient de puternică pentru a roade oasele, ca la hienele moderne", a spus Felipe Pinheiro, paleontolog de la Universitatea Federală din Pampa.

Pampaphoneus a trăit la sfîrșitul perioadei permiene — cu puțin timp înainte de cea mai mare dispariție în masă de pe Pămînt. Înălțimea prădătorului ajungea la trei metri, iar greutatea era de aproximativ 400 de kilograme.

"Pampaphoneus a jucat același rol ecologic ca și pisicile mari moderne. A fost cel mai mare prădător terestru cunoscut din perioada permiană din America de Sud", a adăugat Pinheiro.

Analizînd craniul, paleontologii au atras atenția asupra maxilarului. Ea a subliniat că rămășițele găsite aparțin subspeciei Pampaphoneus biccai. Acesta a fost un prădător și mai groaznic.