Eurovision stiri: 520
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4016

Veste rea pentru turiști – Decizia luată de mai multe orașe europene

4 noi. 2023,, 06:00   Societate
6652 0

Mai multe orașe-port din Europa iau în calcul interzicerea accesului navelor de croazieră invocînd probleme legate de protecția mediului, dar și sociale sau economice.

În ultimii trei ani, peste 20 de milioane de pasageri au făcut o croazieră. Înainte de pandemie, acest număr era chiar mai mare, situîndu-se în jurul a 30 de milioane. Însă, pe măsură ce numărul de pasageri pare să depășească din nou această cifră de dinainte de pandemie, multe porturi europene în care aceste nave ancorează își reevaluează condițiile de acces, potrivit realitatea.net

Cele 218 nave de croazieră care au operat anul trecut în Europa (în 2022) au emis de peste patru ori mai mulți oxizi de sulf decît toate mașinile de pe continent, potrivit Transport & Environment. ONG-ul a constatat în luna iunie 2023 că acești poluanți atmosferici toxici de pe nave sînt acum mai mari decît erau înainte de pandemia COVID-19.

Și, deși beneficiile lor pentru economia locală sînt în discuție, milioanele de pasageri pe care le aduc în fiecare an în orașele europene ar provoca probleme pentru locuitorii acestora.

Care este contribuția navelor de croazieră la bugetele locale ale orașelor unde ancorează


Unul dintre cele mai mari argumente ale susținătorilor menținerii navelor de croazieră este contribuția lor la economia locală.

Însă, mai multe studii au arătat că pasagerii care debarcă de pe nave nu contribuie atît de mult la economia locală pe cît s-ar putea crede. Avînd la dispoziție la bord toată mîncarea, băutura și suvenirurile pe care și le-ar putea dori, iar banii nu sînt cheltuiți în orașele-port în care ajung.

De exemplu, cea mai mare navă de croazieră din lume, Wonder of the Seas, are 20 de restaurante, un teatru de 1.400 de locuri și magazine care vînd de toate, de la ceasuri fine la modă. Iar mîncarea și băutura sînt adesea incluse, iar achizițiile sînt scutite de taxe și impozite, depinde de pachetul ales.

Un studiu realizat în Bergen, Norvegia, a arătat a constatat că pînă la 40% dintre oameni nu părăsesc niciodată nava. Pentru cei care au coborît pe uscat, cheltuielile medii au fost mai mici de 23 de euro.

Astfel că industria croazierelor susține că contribuția medie a unui pasager la economia locală este mult mai mare decît cea estimată de Bergen, de aproximativ 100 de dolari (91 de euro) pe zi. O modalitate de a reduce această diferență ar fi creșterea taxei pentru pasageri percepute în porturi, care în prezent tinde să fie între 4 și 14 euro de persoană, mai scrie Euronews Travel, potrivit stiridiaspora.ro.

6
2
0
2
5

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?