X 
Eurovision stiri: 520
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4016

Șefii instituțiilor publice vor putea stabili realizarea muncii la domiciliu sau la distanță a funcționarilor

14 mar. 2022,, 10:45   Societate
2840 0

Conducătorul autorității publice va putea stabili motivate și cu acordul scris al funcționarului public realizarea muncii la domiciliu sau la distanță, începînd cu 11 martie curent, data publicării și punerii în aplicare a prevederilor Legii nr. 37 pentru modificarea unor acte normative din 17 februarie 2022, prin care sînt operate modificări și în Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, scrie Monitorul Fiscal, transmite Noi.md cu referire la deschide.md.

Astfel, legea prenotată a fost completată cu un articol ce reglementează munca la domiciliu și munca la distanță și prevede că particularitățile acestui tip de activitate va putea fi prevăzute în fișa postului, regulamentul intern sau în alt act administrativ al conducătorului autorității publice.

De asemenea, conducătorul va asigura fiecărui funcționar public diverse forme de dezvoltare profesională continuă cu o durată de cel puțin 40 de ore anual, fiecărui funcționar public de conducere de nivel superior și funcționar public de conducere – un curs de inițiere pentru dezvoltarea profesională a competențelor manageriale cu o durată de cel puțin 40 de ore, iar fiecărui funcționar public debutant – un curs de inițiere cu o durată de cel puțin 40 de ore.

Totodată, legea a fost suplinită cu prevederi ce țin de organizarea securității și sănătății în muncă, potrivit cărora conducătorul autorității publice este obligat să asigure securitatea și sănătatea salariaților în conformitate cu prevederile Legii securității și sănătății în muncă nr. 186/2008, precum și ale altor acte normative în domeniu.

De asemenea, se precizează că indemnizaţia de eliberare din serviciu nu se acordă în cazul în care:


funcţionarii publici au o vechime în serviciul public mai mică de 2 ani;

beneficiază de pensie pentru vechime în muncă în conformitate cu actele normative speciale;

beneficiază de pensie pentru limită de vîrstă sau, în cazul celor care au dreptul la pensie anticipată conform Legii nr. 156/1998, cărora li se plăteşte o indemnizaţie de eliberare din serviciu calculată în conformitate cu prevederile art. 186 alin. (1) lit. a) din Codul muncii, dar nu mai mică decît un salariu mediu lunar şi nu mai mare decît 6 salarii medii lunare.

În cazul în care, în perioada de plată a indemnizaţiei de eliberare din serviciu, funcţionarul public este angajat în serviciul public prin ocuparea unei funcții de demnitate publică, a unei funcții publice sau a unui post din cabinetul persoanei cu funcție de demnitate publică, plata indemnizaţiei menționate încetează începînd cu prima zi a lunii calendaristice următoare celei în care funcţionarul public a fost angajat. Angajatorul este obligat, în termen de 3 zile lucrătoare, să comunice, în scris, autorităţii publice responsabile de plata indemnizaţiei de eliberare din serviciu despre angajarea funcţionarului public respectiv.

Totodată, documentul prevede că indemnizația de șomer se achită de către angajator sau de către succesorul acestuia în cazul în care, după expirarea perioadei de plată a indemnizației de eliberare din serviciu, persoana nu a fost plasată în cîmpul muncii. Indemnizația de șomer se achită la prezentarea actelor confirmative privind înregistrarea statutului de șomer la subdiviziunea teritorială a Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?