În raportul său, CNA a menționat recepționarea, în 11 luni ale anului curent, a 2110 apeluri la Linia Națională Anticorupție 0 800 55555, notează Noi.md.
În baza acestor informații au fost depuse rapoarte la subdiviziunea operativă a CNA, iar unele denunțuri au rezultat cu rețineri în flagrant. Raportorii au vorbit și despre numărul mare de apeluri care nu ține de competența CNA, dar care sînt redirecționate către alte autorități, în atribuțiile cărora intră soluționarea problemelor raportate de cetățeni.
”Din totalul apelurilor recepționate la Linia Națională Anticorupție (LNA), în doar 5 la sută din ele s-au prezentat informații despre comiterea infracțiunilor. În celelalte cazuri, cetățenii s-au referit la alte probleme, în special de ordin social, soluționarea cărora este în sarcina altor instituții. De asemenea, au fost înaintate plîngeri care țin de relațiile de muncă, civile, protecția familiei, construcții neautorizate”, se arată în raportul CNA.Raportorii mai menționează problema necunoaşterii de către cetățeni a drepturilor lor de bază în relațiile cu funcționarii publici, ceea ce conduce la lezarea drepturilor legitime ale acestora. În același timp, oamenii sînt dispuși să apeleze la ajutorul instituțiilor statului pentru a cere protecție, dar ezită să se implice direct.
Pe 25 octombrie 2013, Parlamentul a adoptat Legea cu privire la aprobarea Regulamentului de funcţionare a liniilor telefonice anticorupţie, prin care a desemnat Centrul Național Anticorupție drept autoritate care monitorizează funcționalitatea întregului sistem al liniilor anticorupție.
Adăuga comentariu