Eurovision stiri: 521
Cazul Filat stiri: 349
Transnistria stiri: 1428
Preşedintele stiri: 4012

Cum ar trebui să arate „școala prezentului” în Moldova

28 mar. 2019,, 18:50   Societate
2482 0

Situația în domeniul educației în Moldova este alarmantă, chiar dacă țara și-a asumat, alături de 193 de state-membre ONU, garantarea unei educații de calitate și promovarea oportunităților de învățare de-a lungul vieții.

Potrivit studiilor efectuate de către Institutul de Politici Publice, rata de părăsire timpurie a sistemului educațional de către tineri este în creștere, rata de corespundere a ocupării forței de muncă cu domeniul de pregătire este în descreștere, iar în următorii cinci ani există riscul să nu mai existe cadre didactice în instituțiile de învățămînt, transmite IPN.

Subiectul transformării „școlii trecutului în școala prezentului”, a fost discutat în cadrul unui atelier organizat de Comunitatea pentru o Educație de Calitate, o inițiativă a Fundației Soros-Moldova, în parteneriat cu Influencers Hub Moldova, transmite IPN cu referire la un comunicat de presă al Fundației.

Lucia Aprodu, președintă a Senatului Soros-Moldova, spune că educația în Republica Moldova necesită o reformare profundă. „Prin întemeierea Comunității pentru o Educație de Calitate intenționăm să punem bazele unui dialog larg între tineri, profesori, experți în educație, precum și specialiști din alte domenii pentru a găsi cele mai potrivite și, mai important, realizabile soluții la problemele din sistemul educațional”, menționează Lucia Aprodu.

„Ne dorim o schimbare a modului în care este percepută educația și, mai mult, a felului în care aceasta este prestată, susține Artur Gurău, președinte al Digital Communication Network. Astăzi, elevii pot învăța foarte multe lucruri pe Youtube sau alte rețele sociale, decît în sălile școlii. În acest sens, liderii de opinie în mediul online pot deveni o portavoce atît a elevilor, cît și a profesorilor.

Reprezentanții Influencers Hub pledează pentru o abordare nouă a curriculei școlare, bazate pe valorificarea individuală a potențialului elevilor. „După cum arată statisticile, nu toate materiile ce se predau la școală sînt necesare ulterior în viață, menționează Ion Mocan, co-fondator al Academiei Rockit. „E cazul să cultivăm în tînăra generație asemenea abilități precum soluționarea complexă a problemelor, gîndirea critică și creativitatea. De altfel, acestea sînt stipulate și în Agenda 2020 a Forumului Economic Global”, a mai spus acesta.

Experții în domeniul educației susțin că, pentru a construi un sistem de învățămînt care să corespundă nevoilor și așteptărilor fiecărui actor implicat – de la elev, părinte, profesor pînă la factorii decizionali din domeniul educației – e nevoie de un dialog continuu, în cadrul căruia pot fi expuse și luate în considerare diverse opinii.

„Sondajele de opinie reprezintă o comunicare într-o singură direcție. Fiecare are așteptările sale foarte specifice față de sistemul de învățămînt. Pentru a-l îmbunătăți, e nevoie de un spațiu public pentru discuții și aceasta e posibil de realizat tocmai grație implicării tuturor părților interesate”, a menționat Petru Negură, sociolog, profesor ULIM.

Comunitatea pentru o Educație de Calitate își propune să consolideze o comunitate constituită din diverși actori societali, atît din sistemul educațional, cît și din afara acestuia, pentru a găsi soluții comune de optimizare a proceselor care au loc în educație și a crește calitatea acesteia.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?