Foto: 3dnews.ru |
Autorii studiului arată că timpul pe care îl petrecem pentru a lua decizia de a share-ui un mesaj pe o rețea socială ne ‘mănîncă’ din capacitatea de a înțelege așa cum trebuie respectiva postare și ne face, prin urmare, mai…puțin inteligenți.
Studiul a fost realizat pe două grupuri de studenți chinezi cu ajutorul unei serii de mesaje pe Weibo, o platformă online chinezească asemănătoare cu mai celebrul Twitter. Participanților dintr-un grup li s-au oferit mai multe mesaje de pe Weibo și au fost nevoiți să aleagă pentru fiecare în parte dacă vor distribui sau nu mesajul în lista lor de prieteni.
Cel de-al doilea grup nu a avut opțiunea de a distribui postarea, iar subiecții au putut doar să citească mesajele date. Studenții au fost apoi testați cu privire la conținutul postărilor. Grupul care a trebuit să decidă dacă va reposta sau nu fiecare dintre mesaje a avut de două ori mai multe răspunsuri greșite decît grupul care nu a avut opțiunea de a distribui postările. În plus, cele mai multe răspunsuri greșite au fost semnalate chiar la postările pe care subiecții au ales să le distribuie.
Cercetătorii au publicat o lucrare despre studiul lor în revista Computers in Human Behaviour. „Distribuire duce la o supraîncărcare cognitivă, iar asta afectează celelalte sarcini”, a spus profesorul Qi Wang, expert în dezvoltare umană la Universitatea Cornell, unul dintre coordonatorii studiului. „Dacă studenții ar fi testați în viața reală imediat după ce au navigat online, s-ar putea ca rezultatele să fie chiar și mai rele”, a adăugat profesorul.
Oamenii de știință au sugerat, de asemenea, că rețelele sociale ar trebui regîndite din acest punct de vedere, pentru a ajuta mai degrabă utilizatorii să înțeleagă mult mai bine conținutul mesajelor, în loc să pună accent pe distribuirea sau nedistribuirea postărilor.
Adăuga comentariu