X 
Eurovision stiri: 520
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4017

Un fenomen surprinzător ia amploare: Criza de creioane colorate (FOTO)

18 apr. 2016,, 11:35   Societate
1682 0

Un fenomen surprinzător ia amploare: Criza de creioane colorate
Foto: independent.md

Cererea pentru creioane a crescut atât de mult în ultima vreme încât unul dintre cei mai cunoscuţi producători a fost nevoit să introducă ture suplimentare pentru a face faţă.


Un fenomen surprinzător a luat amploare la nivel global: adulţii s-au (re) apucat de colorat. Şi sunt foarte serioşi în privinţa asta.

Succesul uriaş cunoscut de cărţile de colorat pentru adulţi a însemnat pentru Faber-Castell, cel mai mare producător de creioane de lemn din lume, o creştere de două cifre a vânzărilor. Compania a trebuit să introducă mai multe schimburi la fabrica sa din Germania pentru a produce suficiente creioane, potrivit The Independent.

Companiile europene Staedtler and Stabilo fac la rândul lor eforturi pentru a răspunde cererii, în timp ce cunoscutul producător american de creioane Crayola a lansat recent o linie de markere, creioane colorate şi cărţi de colorat pentru adulţi, conform CNN.

Oamenii mari iau in serios coloratul

Nu se mai mulţumesc cu setul standard de creioane în 36 de culori, ci preferă pachetele mai variate cu 72 sau chiar 120 de culori. De asemenea, doresc modele mai complicate şi investesc în instrumente de colorat de calitate.

Cărţile de colorat au fost marea surpriză de pe lista bestsellerurilor pentru multe librării în ultimii ani. De exemplu, cel mai mare lanţ de librării din Marea Britanie, Waterstones, a cunoscut într-un singur an o creştere de 300% a cererii.


Totul a început in 2011, când editura britanică Laurence King Publishing i-a cerut artistei scoţiene Johanna Basford să creeze o carte de colorat pentru copii, potrivit New York Post. Astfel a apărut „Secret Garden”, destinată copiilor mai mari. Însă adulţii au început să o cumpere pentru ei înşişi.


Fenomenul a lovit mai întâi în Franţa, ţară în care s-au vândut prima dată 1 milion de copii din „Secret Garden”. A urmat China. La patru luni de la publicare, s-au vândut aici 3 milioane de copii. O altă piaţă majoră a fost Brazilia, care a ajuns chiar să se confrunte cu o lipsă de creioane colorate, potrivit agenţiilor de ştiri. Librăriile din Marea Britanie au vândut 1,5 milioane de copii. Următoarea carte de colorat a lui Basford, „Enchanted Forest”, a fost, de asemenea, un mare succes.

Alte bestselleruri din aceeaşi categorie sunt „Animal Kingdom” de Millie Marotta şi „The Mindfulness Colouring Book” de Emma Farrarons. De altfel, trei dintre cel mai bine vândute cărţi pe Amazon anul trecut au fost cărţi de colorat pentru adulţi, potrivit Quartz.

Mulţi văd în entuziasmul adulţilor pentru cărţile de colorat o manifestare a dorinţei de a scăpa de agitaţia lumii digitale. Însă, potrivit lui Najeeb Khan, fondatorul unui club de colorat pentru adulţi, tocmai apariţia reţelelor sociale este ceea ce a stimulat cultivarea acestui hobby în ultimii ani, pentru că a făcut mai uşor ca „lucrările” să fie împărtăşite celorlalţi, scrie Forbes.

Putem vorbi de o formă de relaxare, de o expresie a sindromului Peter Pan sau de un comportament nostalgic, însă nu de o tendinţă efemeră. Nici gând ca adulţii să se fi plictisit, spun reprezentanţii companiilor de cărţi de colorat, care se aşteaptă la vânzări la fel de spectaculoase anul acesta.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?