X 
Transnistria stiri: 1392
Preşedintele stiri: 4027

2015 – un an-record: ŠKODA a transmis clienților 1,06 milioane automobile

18 ian. 2016,, 14:35   Ştiri Auto
795 0
Фото: Skoda
În al 120-lea an de activitate compania ŠKODA AUTO pentru a doua oară consecutiv stabilește un nou record al volumului de vânzări, comercializând peste 1 mln. de automobile. În anul jubiliar, vânzările mondiale ale brandului au sporit cu1,8% până la 1 055 500 automobile (a.2014 : 1 037 200 unități). În decembrie, vânzările ŠKODA în lumea întreagă au sporit cu 5,7% - până la 86 600 unități (decembrie,2014: 81 900 unități). Luna trecută a fost cel mai reușit decembrie în istoria mărcii. În prezent, este în curs de pregătire următoarea campanie de comercializare a produselor ŠKODA, inclusiv prezentarea noului model SUV în a. 2016.
«ŠKODA și-a păstrat pozițiile ferme în pofida situației complicate de pe unele piețe în a.2015, – menționează Bernhard Maier, președintele Consiliului director ŠKODA AUTO. – Actuala gamă de modele ŠKODA a impresionat cumpărătorii din toată lumea. Grație designului atrăgător, tehnologiilor avansate și numeroaselor avantaje practice, automobilele noastre cuceresc în continuare clienți noi. După extinderea recentă și înnoirea gamei de modele, ŠKODA finisează pregătirea pentru următoarea etapă a campaniei de promovare a produselor sale. Plus la toate, intenționăm să fortificăm prezența mărcii pe segmentul SUV».
Anul 2015 a constituit o pagină importantă în campaniile de modele și de dealer ale producătorului ceh. În ianuarie au început vânzările noului ŠKODA Fabia Combi. Peste o lună, la Praga avea loc premiera mondială a modelului Superb din generația a treia. Noul model al brandului a devenit accesibil spre a fi comandat începând cu luna iunie. «Noul Superb este culmea campaniei actuale de extindere a gamei de modele. Automobilul deschide noi dimensiuni în domeniul designului, echipamentului tehnic și confortului. Ne pare bine, că cererea consumatorilor pentru Superb a depășit mult așteptările, – comentează Werner Eichhorn, membru al Consiliului director ŠKODA AUTO, responsabil de vânzări și marketing. – Este îmbucurător și faptul, că spre sfârșitul anului noul stil corporativ a fost implementat în peste 1 700 centre de dealeri».
Comparativ cu anul trecut, vânzările ŠKODA Superb au sporit cu 7,6% în Europa de Vest, cu 6,5% – Germania și cu 42,8% – în Cehia.
În Europa de vest volumul vânzărilor a crescut cu 4,3% - 430 900 unități în a. 2015 . În decembrie, brandul a transmis clienților săi din Europa de Vest 31 100 automobile (decembrie, 2014: 28 800 unități). În Germania, care este a doua piață mare a mărcii, unde ŠKODA își fortifică în continuare pozițiile de cel mai mare importator din țară, vânzările au crescut cu 6,2% - 58 700 automobile(a.2014: 149 500 unități). O creștere importantă au înregistrat Italia (16 600 unități; +16,8%), Portugalia (3 100 unități; +30,7%), Spania (22 100 unități; +24,1%), Suedia (15 100 unități; +10,9%) și Irlanda (7 900 unități; +25,1%).
Pe fondalul situației complicate de pe piețele Europei de Est (fără a ține cont de Rusia) în a. 2015 marca a comercializat 32 700 automobile (a.2014: 34 700 unități). Cota pe piață s-a extins până la 7,5% comparativ cu 6,6% în a. 2014. În Rusia volumul total al vânzărilor a constituit 55 000 automobile (a.2014: 84 400 unități); cota pe piață a crescut cu 3,7% (a.2014: 3,6%). În decembrie, clienților din Rusia le-au fost transmise 4 596 automobile cu săgeata în zbor. Un best-seller absolute al anului trecut a fost Rapid (decembrie,2015: 2 279 unități; a.2015: 24 547 unități). Pe locul doi s-a situat modelul Octavia (decembrie, 2015: 1 459 unități; a.2015: 21 373 unități). Pe locul trei – crossoverul compact Yeti (decembrie,2015: 697 unități; a.2015: 7 557 unități). ŠKODA a înregistrat creșteri serioase în România (9 000 unități; +23,0%), Serbia (5 900 unități; +14,4%) și Bulgaria (2 600 unități; +27,9%).
În 2015 ŠKODA a demonstrat rezultate excelente în Europa Centrală: vânzările au crescut cu 14,8% - 172 100 automobile (a.2014: 149 900 unități). Cota piețe în regiune a crescut și ea până la 20,9% (a.2014 : 20,0%). Vânzările pe piața de acasă au crescut cu 21,1% - 85 000 automobile (2014: 70 200 unități). ŠKODA a înregistrat creșteri serioase în Slovacia (18 300 unități; +11,3%) și Slovenia (5 700 unități; +13,9%).
În China vânzările au rămas stabile. Volumul total al lor pe cea mai mare piață a brandului a sporit cu 0,1% - 281 700 automobile (a.2014: 281 400 unități). În decembrie, producătorul ceh a transmis clienților 28 900 de automobile (decembrie, 2014: 30 800 unități). În a. 2015 ŠKODA a marcat o dinamică pozitivă în Israel (17 800 unități; +17,4%) și Turcia (22 200 unități; +58,4%). În India, pe parcursul anului 2015 au fost comercializate 15 800 automobile (a.2014: 15 500 unități).
Vânzările mondiale ale companiei ŠKODA în a. 2015 (în unități, rotunjite, la modele ; +/- comparativ cu a.2014):
ŠKODA Octavia (432 300; +11,1%)
ŠKODA Rapid (194 300; -12,2%)
ŠKODA Fabia (192 400; +19,8%)
ŠKODA Yeti (99 500; -3,2%)
ŠKODA Superb (80 200; -12,0%)
ŠKODA Roomster (16 600; -44,0%)
ŠKODA Citigo (doar în Europa: 40 200; -5,5%)
Vânzările mondiale ale companiei ŠKODA în decembrie, 2015 (în unități, rotunjite, la modele ; +/- comparativ cu decembrie,2014):
:
ŠKODA Octavia (35 500; +1,2%)
ŠKODA Rapid (15 100; -18,7%)
ŠKODA Fabia (14 800; +53,3%)
ŠKODA Yeti (8 500; +15,2%)
ŠKODA Superb (9 400; +39,7%)
ŠKODA Roomster (200; -91,4%)
ŠKODA Citigo (doar în Europa: 3 100; +21,8%)
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?