Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

În Guvern vor fi mai mulți controlori

6 oct. 2015,, 12:00   Societate
9360 2
В правительстве станет больше контролеров
Foto: mail.ru
Miercuri va avea loc ședința Guvernului, la care vor fi examinate 26 de chestiuni, inclusiv problema includerii în statele de personal a premierului a unei noi structuri – Secția de control asupra exercitării funcțiilor de către ministere, informează NOI.md.

Personalul secției va fi compus din bugetari, însă aceștia nu vor fi considerați funcționari publici, probabil pentru a evita acuzațiile de majorare a numărului funcționarilor publici, avînd în vedere că statistica ține evidența ambelor categorii de angajați. Problema constă în aceea că salariile acestor două categorii sînt plătite după legi diferite și sumele, de asemenea, diferă. Totodată, pensia funcționarilor publici este mai mare decît a bugetarilor. În țară sînt înregistrați circa 231 de mii de bugetari și aproximativ 35 de mii de funcționari publici.

Noua structură se va ocupa de controlul asupra executării, funcție de care acum se ocupă Cancelaria de Stat. Astfel, în Guvern va apărea o structură care va dubla funcțiile, adică va fi un control dublu într-o singură structură.

În conformitate cu planul de acțiuni pentru implementarea Strategiei naționale de prevenire și combatere a spălării de bani și finanțării terorismului pe anii 2013-2017, pentru efectuarea evaluării riscurilor pe lîngă Centrul Național Anticorupție va fi creat un grup de lucru. Din componența acestui grup vor face parte adjuncții miniștrilor finanțelor, economiei, justiției, tehnologiei informației, adjuncții procurorului general, guvernatorului BNM, șefului Comisiei Naționale a Pieței Financiare, directorului SIS-ului, conducătorilor Serviciului Vamal, Inspectoratului Fiscal de Stat și Biroului Național de Statistică.

Acest grup de lucru va evalua riscurile în perioada octombrie 2015 – aprilie 2017. De menționat că această activitate urma să fie realizată în semestrul I al anului 2014, conform planului de acțiuni al Strategiei. Secretarul general al Cancelariei de Stat, Sergiu Palihovici, va fi desemnat în calitate de membru al colegiului CNA.

La propunerea Ministerului Economiei, va fi examinat proiectul Legii cu privire la energia electrică în redacție nouă, în loc de legea în vigoare, adoptată în anul 2009. Potrivit autorului, adoptarea noii legi este necesară pentru a asigura îndeplinirea unor directive ale UE din 2003, 2005 și 2009. Adică aceste directive erau cunoscute pînă la adoptarea legii respective. Însă actuala lege a asigurat îndeplinirea cerințelor Pachetului Energetic II, iar noua lege va asigura îndeplinirea Pachetului Energetic III.

Se afirmă că măsurile Pachetului Energetic II au asigurat implementarea concurenței pe piața energiei electrice, iar Pachetul III va asigura aplicarea normelor UE la producția, transportarea, distribuirea energiei electrice și protecția drepturilor consumatorilor. Totodată, este extinsă lista activităților licențiate pe piața energiei electrice prin licențe pentru gestionarea centralizată a sistemelor de energie electrică și piața energiei electrice.

Piața energiei electrice va fi liberalizată, vor apărea mai mulți participanți, iar consumatorii vor putea încheia contracte de furnizare a energiei electrice la alegere, cu furnizor diferiți. De asemenea, urmează procedura de reînnoire a contractelor între consumatorii finali și furnizorii de energie electrică. Proiectul legii conține 95 de articole (actuala lege – 54) și mai mult seamănă cu un cod decît cu o lege ordinară.

La propunerea Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, va fi examinată noua redacție a Legii poștei. Actuala Lege a poștei a fost adoptată în anul 1995. Noua lege urmează să asigure (cu întîrziere) aplicarea Directivei UE din anul 1997 cu privire la dezvoltarea poștei. În noua lege este extinsă semnificativ lista noțiunilor folosite. În loc de 6 noțiuni, vor fi introduse 34, inclusiv noțiuni noi – despre autorizarea generală și autorizarea pentru reglementare. În calitate de organ regulator pentru eliberarea autorizațiilor pe piața serviciilor poștale va fi desemnată actuala Agenție Națională pentru Informatică și Poștă. Plata pentru eliberarea autorizației va fi stabilită anual și va constitui pînă la 0,1% din volumul serviciilor poștale. Deținătorii de autorizații vor achita plata Agenției trimestrial.

La propunerea Ministerului Justiției, se planifică modificarea Regulamentului cu privire la organizarea și funcționarea organelor de probațiune. Biroul de probațiune cu statut de persoană juridică va fi reorganizat în Inspectoratul de probațiune cu statut de organ administrativ, care va avea trei subdiviziuni regionale. Personalul noii structuri va rămîne același – 285 de unități. Inspectoratul de probațiune va fi condus de un director și doi adjuncți, care vor fi numiți de Ministerul Justiției. Probațiunea este evaluarea psihosocială și controlul persoanelor aflate în conflict cu legea penală, resocializarea acestora, precum și adaptarea persoanelor eliberate din detenție în vederea prevenirii săvîrșirii unor noi infracțiuni.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?