X 
Transnistria stiri: 1438
Preşedintele stiri: 4042

Vinurile moldovenești la Tîrgul Internațional „GoodWine” (FOTO)

8 dec. 2014,, 14:20   Economie
2695 0
Foto: facebook.com
După Statele Unite ale Americii, Polonia şi China, brandul „Wine of Moldova” a invitat şi România să se familiarizeze cu vinurile moldovenești la Tîrgul Internaţional „GoodWine”, desfăşurat pe 5-7 decembrie la Bucureşti. Cea de-a 12-a ediţie a evenimentului a reunit peste o mie de vinuri celebre ale cca 100 de companii vinicole din mai multe state. Circa 10.000 de vizitatori, importatori, distribuitori şi consumatori direcţi s-au aflat în această perioadă la Centrul Expozițional „Romexpo”, relatează NOI.md cu referire la serviciul de presă al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV).

„«GoodWine» a devenit o platformă care stabilește tendințele pieţei românești de vinuri. Evenimentul de o asemenea anvergură va modifica cu siguranţă faţa industriei vinului, ridicînd standardele de calitate spre niveluri superioare”, a menționat Cătălin Păduraru, reprezentantul României la Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului (OIVV). Participarea producătorilor autohtoni la Tîrgul Internaţional „GoodWine” face parte din Programul de marketing al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV). Obiectivele programului reprezintă diversificarea piețelor de export pentru vinurile sub brandul „Wine of Moldova”, precum și extinderea celor existente, în special a pieței Uniunii Europene.

În premieră, la Tîrgul Internaţional „GoodWine” ţara noastră a ocupat un spaţiu generos. Sub umbrela „Wine of Moldova” au fost prezente 14 companii vinicole distincte: API Orhei, Bostavan, Castel Mimi, Cimislia Wineries, Chateau Vartely, Etcetera, F’autor, Gitana Winery, Mileştii Mici, Vinăria Poiana, Vinăria din Vale şi Suvorov Vin, cu standuri separate au fost prezenți Vinăria Purcari și Cricova. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului a organizat două master-classuri, apreciate de public, şi o conferinţă de presă. Degustările, dar şi alte acţiuni importante de la tîrg, au fost coordonate de Cătălin Păduraru. Vizitatorii au degustat peste 65 de vinuri moldobenești.

Viorel Garaz, expert marketing, Oficiul Național al Viei și Vinului: „Am prezentat un portofoliu divers de vinuri seci, întrucît consumatorul românesc se arată interesat de consumul de vinuri din acest segment. ONVV şi-a propus drept obiectiv să lărgească oferta de vinuri seci de calitate ale Republicii Moldova, pentru ca Vinul Moldovei să devină competitiv pe piaţa, pentru că România este o piaţă strategică pentru Vinul Moldovei.”

Volumul exportului în primele 9 luni ale anului 2014 a fost de aproximativ 760 de mii litri de vin îmbuteliat, cu 52% mai mult decît în perioada similară a anului precedent. În prezent se estimează că capacitatea pieței României este de cca 480 de milioane de litri de vin, a căror valoare este de cca 350 de milioane de euro. Cu un consum pe cap de locuitor de cca 24 de litri anual, România este plasată în top 10 ţări din Europa conform acestui indicator. Datorită ieşirii din recesiunea economică, specialiştii estimează o majorare a consumului de vin, creştere ce i-ar putea aduce Republicii Moldova un rol important pe piaţa românească.

Conform estimărilor specialiștilor în domeniu, Republica Moldova are oportunități importante de a crește volumul exportului pe piaţa din România datorită:

- vecinătății și lipsei barierelor logistice, culturale și lingvistice;

- împărtăşirii majorităţii soiurilor indigene de struguri şi notorietății deja existente a vinurilor moldoveneşti în România;

- ofertei avantajoase a vinurilor noastre seci. La raportul preţ-calitate sîntem competitivi cu oferta locală pe acest segment;

- reorientării exporturilor Republicii Moldova spre Occident, în contextul embargoului impus de Federaţia Rusă;

- avantajelor oferite prin semnarea Acordului de asociere şi Acordului de liber schimb între Republica Moldova şi Uniunea Europeană.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?