Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

La Chişinău s-a desfăşurat ediţia de toamnă a prezentării de modă Fashion Walk 2014

22 sep. 2014,, 13:38   Societate
6681 0
Foto: zimbio.com
Palatul Republicii a găzduit sîmbătă seara cea de a şasea ediţie a prezentării de modă Fashion Walk 2014 din cadrul campaniei "Din Inimă branduri de Moldova". Evenimentul, organizat de Clubul Internaţional al Femeilor, în parteneriat cu Proiectul USAID CEED II şi Asociaţia Patronală a Industriei Uşoare din Moldova (APIUS), a întrunit peste 35 de branduri autohtone de succes.

Potrivit agenţiei "Infotag", ediţia curentă a show-ului a avut trei "ambasadori ai brandurilor" - Ministrul Culturii, Monica Babuc, soţia ambasadorului SUA în Moldova, Mary Moser, şi ambasadoarea Suediei în Moldova, Ingrid Tersman.

Printre brandurile moldoveneşti care şi-au prezentat noile colecţii se numără Georgette, Sandy, Brio, Sekana, LaTyana, Artizana, Sotex, Ionel & Giovanni Primo, Julia Allert, My Revival, Di Vero, Eho, Şram, Vistline, Cristina, Zorile, Vitalie Burlacu. Ca de obicei, deliciul publicului l-au constituit colecţiile pentru copii ale brandurilor Maxikids, Lia Fia, Creme Brulle.

Sub acompaniamentul orchestrei de tineret Chişinău Youth Orchestra, cele mai noi colecţii de toamnă ale designerilor moldoveni au fost prezentate de interpreţi, jurnalişti, femei de afaceri şi din domeniul politic, alături de membrele Clubului Internaţional al Femeilor din Moldova (CIFM). Printre persoanele care au defilat pe podium s-au numărat Monica Babuc, Ingrid Tersman, viceministrul Educaţiei, Loretta Handrabura, directorul MIEPO, Dona Şcola, actorul Andrei Porubin, rectorul ASEM, Grigore Belostecinic.

Solicitată să aprecieze potenţialul industriei fashion din Republica Moldova, Dona Şcola a menţionat că aceasta are viitor, pentru că este una consolidată, dinamică şi dornică de a excela.

"Pe an ce trece, nivelul profesionalismului designerilor noştri creşte, iar în rezultat creşte calitatea produselor şi nivelul de organizare al industriei. Acum urmează ca întreprinderile din industria uşoară să se consolideze, astfel încît să cucerească şi pieţele străine. Avem cu ce ne mîndri. Trebuie doar să fim siguri de sine şi atunci, cu siguranţă, vom reuşi", se arată convinsă Dona Şcola.

Managerul superior pentru proiecte, Misiunea regională USAID pentru Ucraina, Belarus şi Moldova, Sergiu Botezatu, a relatat că acum cîţiva ani industria textilă din Moldova era foarte dispersată.

"După mai mulţi ani de efort, avem astăzi o industrie destul de închegată, care prestează servicii de calitate, cu valoare adăugată înaltă, ceea ce o face mult mai competitivă atît pe piaţa internă, cît şi pe cea externă. S-a depus mult efort în ultimii ani pentru ca industria textilă din Republica Moldova să aibă o nouă faţă. Am invitat specialişti din Marea Britanie, Olanda, care au lucrat cu designerii moldoveni şi le-au dezvoltat abilităţile pe care Moldova le-a avut cîndva, dar le-a pierdut. Acum începem să vedem şi să culegem roadele acestui efort", a spus Sergiu Botezatu.

Campania "Din Inimă", lansată şi susţinută de Proiectul USAID CEED II, a permis crearea în ultimii ani a peste 20 de mii de locuri de muncă. În prezent, 65 de întreprinderi din industria uşoară produc şi vînd îmbrăcăminte sub marcă proprie pe piaţa locală, ceea ce reprezintă circa 19% din numărul total de întreprinderi ale acestei ramuri.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?