X 
Transnistria stiri: 1395
Preşedintele stiri: 4036

În Moldova au crescut vînzările la internetul mobil și fix

5 sep. 2014,, 17:45   Economie
3175 4
Foto: evz.ro
În primul semestru al anului 2014, veniturile cumulate din vînzările furnizorilor de servicii de acces la internet mobil şi fix au constituit 601,6 milioane de lei, majorînu-se în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut cu 93,5 milioane de lei sau cu 18,4, informează NOI.md.

Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), veniturile cumulate ale celor trei furnizori de reţele mobile provenite din vînzarea serviciilor de acces dedicat la internet mobil s-au majorat faţă de primul semestru al anului trecut cu 8,5% şi au totalizat 149,3 milioane de lei.

În special, vînzările Orange Moldova au crescut cu 1,1%, constituind 54,9 mil. lei, Moldcell ‒ cu +2%, însumînd 50,5 mil. lei, iar cele ale Moldtelecom (brand Unite) – cu 33,7% , constituind 38,6 mil. lei. Totodată, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) pentru aceste servicii a scăzut cu 20,6%, constituind 89,1 lei. La finele primului semestru, cei trei furnizori care activează deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova – 38,1%, Moldcell – 35,1% şi Moldtelecom – 26,8%.

Potrivit ANRCETI, în semestrul I al anului 2014, volumul total al vînzărilor înregistrat de furnizorii serviciilor de transmisiuni de date şi internet fix a crescut cu peste 21,4% constituind circa 491,3 mil. lei. Totodată, cea mai mare parte din această sumă – peste 457,7 mil. lei, fiind obţinută din vînzarea serviciilor de acces la internet. Cele mai mari creşteri ale vînzărilor au fost înregistrate de companiile «Starnet Soluţii» şi «Moldtelecom». Vînzările primei companii au sporit cu circa 38% şi au însumat peste 97,7 mil. lei, iar veniturile celei de-a doua – cu mai bine de 16,5% şi au totalizat 310,1 mil. lei. Veniturile Orange Moldova s-au diminuat cu 1,7% şi au alcătuit 14 mil. lei, iar volumul cumulat al vînzărilor realizate de ceilalţi 60 furnizori ai serviciilor transmisiuni de date şi acces la internet fix s-a micşorat cu 30,3% şi a constituit 69,3 mil. lei.

Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciul de acces la internet fix a crescut cu mai bine de 9,7% şi a însumat circa 159,4 lei. La mijlocul anului 2014, cota de piaţă a Moldtelecom, în funcţie de venituri, alcătuia 63,1%, «Starnet Soluţii» – 19,9%, «Orange Moldova» – 2,9%, iar cota cumulativă a celorlalţi 60 de furnizori – 14,1%.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?