Eurovision stiri: 515
Cazul Filat stiri: 354
Transnistria stiri: 1384
Preşedintele stiri: 4005

Microbuzele de rută: a fi sau a nu fi? (VIDEO)

14 mar. 2014,, 16:59   Societate
6655 5
Foto: noi.md
„Noi nu cerem majorarea tarifului la călătoria cu maxi-taxiurile, noi doar solicităm ca taxa pentru călătorie să fie ajustată la modificarea prețurilor la combustibil, piesele de schimb și alte cheltuieli, pentru a decide dacă în capitală mai este nevoie de serviciile noastre”, a declarat pentru NOI.md directorul întreprinderii „Auto-Rapid”, membrul Uniunii Transportatorilor din Moldova, Nicolae Seredneac.

Interlocutorul a precizat că ultima majorare a tarifului la călătoria cu microbuzele de rută de la 2 la 3 lei s-a produs în anul 2006, cînd motorina costa 9,6 lei. „În prezent, un litru de motorină costă 18 lei. În plus, s-au scumpit piesele de schimb pentru automobile și serviciile pentru reparație. Nu trebuie uitată nici majorarea prețurilor la produsele alimentare și serviciile comunale”.

„Puțini chișinăuieni știu că o călătorie a unui pasager costă parcul de autobuze, de exemplu, 10 lei, din care călătorul achită doar 3 lei, iar restul sumei este alocată din bugetul municipal. Astfel, doar în anul 2013, în acest scop au fost alocați 93 de milioane de lei, care puteau fi cheltuiți pentru plățile sociale destinate pensionarilor și celor cu venituri mici”, a subliniat specialistul.

În opinia lui Nicolae Seredneac, pasagerii nu cunosc nici faptul că administratorii de rute achită în ansamblu 20 de taxe, începînd cu vămuirea automobilului la introducerea în țară (3-4 mii de euro), înregistrarea vehicolului, controlul tehnic etc., și terminînd cu impozitul pentru amenajarea orașului. Întreprinderile de transport de stat nu sînt supuse unor asemenea presiuni fiscale, în plus, primesc dotații.

„Înțelegem că veniturile celei mai mari părți a populației nu sînt prea mari și majorarea tarifului la călătorie va lovi dureros în bugetul familiilor lor. Însă noi nu avem altă ieșire. În caz contrar, noi vom fi nevoiți să ne închidem afacerea. Deja au fost închise rutele de microbuz 185 și 161, nu ajung mașini și șoferi pe multe alte rute. Oamenii pleacă la muncă peste hotare. Subliniez încă o dată: dacă prețurile la combustibil și produsele alimentare, tarifele la serviciile comunale ar fi rămas la nivelul anului 2006, noi nici nu am fi adus vorba despre majorarea tarifului la călătoria cu microbuzul”, a spus în încheiere Seredneac.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?