|
Foto: slideshare.net |
”Cricova” a fost desemnat al patrulea an consecutiv cel mai scump brand din Republica Moldova, transmite NOI.md.
Potrivit ratingului brandurilor naționale ale Republicii Moldova „MdBrand 2013 – TOP 50 branduri moldovenești”, elaborat de Agenția ucraineană de marketing „MPP Consulting”, costul estimativ al brandului „Cricova” în anul 2013 a constituit 39 de milioane de dolari SUA, cu 11% mai mult față de anul 2012.
Locul doi în clasament este deținut de un alt brand vinicol – „Purcari”, estimat la 23,5 mil. dolari (+12% față de anul 2012).
Pe locul al treilea se află cel mai mare producător de dulciuri din Moldova „Bucuria” – 17 mil. dolari (+31%).
Din primele cele mai scumpe 10 branduri din Moldova în anul 2013 mai fac parte „Chisinau” – 12,4 mil. dolari, „Moldcell” – 9,5 mil. dolari, MAIB – 8,5 mil. dolari, „Aroma” – 8,3 mil. dolari, „Victoriabank” – 7,4 mil. dolari, „Green Hills” – 5,5 mil. dolari, „Bostavan” – 4,9 mil. dolari.
Prețul brandului în rating include doar costul mărcii comerciale (a numelui), fără contabilizarea capacității de producție, infrastructurii companiei, patentelor, invențiilor și altor bunuri materiale sau intelectuale.
Adăuga comentariu