X 
Transnistria stiri: 1391
Preşedintele stiri: 4027

Mazda3 - informaţii şi galerie foto cu noua generaţie a compactei nipone

27 iun. 2013,, 10:50   Ştiri Auto
1985 0

Foto: noi.md

Mazda3 a fost dezvăluit oficial astăzi. Modelul japonez este mai uşor cu 60 de kilograme decât predecesorul său, are un design mult mai agresiv şi vine cu tehnologia SkyActive.

Mazda a publicat astăzi, după o lungă serie de imagini spion şi teasere, primele imagini şi informaţii ale modelului său de segment C. Noul Mazda3 va fi dezvăluit live în cadrul unui eveniment desfăşurat la Londra în această seară. Automarket va fi prezent acolo şi vă va oferi o serie de imagini în premieră.

Până atunci însă, comunicatul de presă dezvăluie noul compact japonez, însufleţit de acelaşi limbaj de design Kodo-Soul of Motion, inaugurat deja de actualele Mazda6 şi CX-5. Noua filosofie aduce un set de blocuri optice ceva mai ascuţite şi mai alungite, asemănătoare celor de pe Mazda6. Grila este şi ea nouă, ca de altfel majoritatea liniilor frontale şi posterioare ce oferă compactei un coeficient aerodinamic de numai 0.27 cX.

Mai uşoară cu 60 de kilograme

Cu o lungime de 4465 mm, o lăţime de 1795 mm şi o înălţime de 1450 mm, Mazda3 a crescut în dimensiuni. Acum este cu 5 mm mai lungă, cu 40 de mm mai lată şi cu 20 de mm mai înaltă. Ampatamentul a crescut şi el cu 60 de mm până la 2700 mm şi poate oferi acum mai mult spaţiu interior pentru cei cinci pasageri. O dovedeşte chiar portbagajul, a cărui capacitate a crescut de la 340 la 350 de litri.


Deşi creşte în dimensiuni, noua Mazda3 este mai uşoară cu 60 de kilograme decât actuala generaţie. Totul datorită utilizării noului şasiu SkyActive, construit din oţel de înaltă rezistenţă, dar mult mai uşor. Japonezii susţin chiar că rigiditatea structurală a crescut cu 30% faţă de cea a actualului model.

Cel mai silenţios interior Mazda

Interiorul va fi unul dintre cele mai silenţioase oferite până acum de Mazda şi va garanta o nouă filosofie de design ce separă totul în două zone cu ajutorul consolei centrale: o zonă confortabilă dedicată pasagerului dreapta şi una orientată către nevoile şoferului. Acesta din urmă primeşte un afişaj head-up display, un scaun cu mai multe posibilităţi de reglare şi un volan montat ceva mai jos.

Parbrizul a fost mutat cu 100 de mm mai în spate pentru a favoriza vizibilitatea, scaunele au fost regândite pentru a absorbi mai bine vibraţiile, iar sistemul multimedia foloseşte acum un ecran tactil de 7 inch şi butoane reconfigurate de acces. Mai nou, sistemul oferă conectivitate pentru mai multe tipuri de telefoane mobile, garantând acces la radio, localizare şi alte aplicaţii utile.

Trei motoare pe benzină şi un diesel

Gama de motorizări va fi compusă din trei unităţi pe benzină şi un diesel. Entry-level-ul va fi asigurat de un nou motor cu capacitate de 1.5 litri şi 100 de cai putere la 6000 de rotaţii şi 160 de Nm la 4000 de rotaţii. Unitatea garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.8 secunde.

Unitatea pe benzină de 2.0 litri va fi oferită în două versiuni de putere. Prima va garanta 120 de cai putere la 6000 de rotaţii şi va oferi un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.9 secunde. Viteza maximă se va opri la 195 km/h. Cea de-a doua versiune va avea 165 de cai putere, suficient pentru o acceleraţie până la 100 de km/h în 8.2 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h.

Singura opţiune diesel este motorul de 2.2 litri cu 150 de cai putere la 4500 de rotaţii. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 8.1 secunde, iar viteza maximă este tot de 210 km/h. Motorizările vor fi disponibile cu sistem start-stop în standard şi vor oferi opţiunea de a fi alăturate cutiei automateSkyActive cu şase trepte.

Debutul compactei este programat în toamna acestui an, însă preţurile urmează a fi anunţate ceva mai târziu.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?