X 
Eurovision stiri: 518
Cazul Filat stiri: 354
Transnistria stiri: 1386
Preşedintele stiri: 4006

Preţurile la spaţiile comerciale în Chişinău, în 2012, aproape că nu s-au modificat

5 feb. 2013,, 16:22   Economie
11884 0
Foto: 900.md
Preţurile la spaţiile comerciale în Chişinău, în anul 2012, practic nu s-au modificat, comparativ cu anul precedent. Potrivit experţilor Bursei Imobiliare „Lara”, cele mai mari preţuri se menţin pe artera principală a capitalei – bulevardul Ştefan cel Mare (perimetrul str. Puşkin şi Ismail), unde un metru pătrat în spaţiile comerciale costă 5-6 mii de euro, în dependenţă de loc, suprafaţă şi ieşirea principală. Cele mai mari preţuri pentru arendă ating 45-60 de euro pentru un metru pătrat. Arenda pe arterele principale ale oraşului (str. Kiev – A.Russo sau bul. Decebal - Dacia) costă 1,5-2,5 mii de euro pentru un metru pătrat. Preţul la spaţiile comerciale de la periferia capitalei se ridică la 650-1000 de euro pentru un metru pătrat, iar arenda costă 7-10 euro pentru un metru pătrat, lunar. În centrele comerciale mari preţul spaţiilor comerciale, în anul 2012, a constituit 800-2200 euro, în dependenţă de etaj şi loc, iar costul arendei – 15-35 de euro lunar pentru un metru pătrat.

Potrivit experţilor Bursei Imobiliare „Lara”, majoritatea populaţiei preferă centrele comerciale mari, datorită posibilităţii de a procura o cantitate mai mare de mărfuri diferite într-un singur loc, datorită calităţii înalte de deservire şi preţurilor relativ mai mici. Totodată, centrele comerciale mari oferă şi servicii de divertisment, dispun de parcări şi sînt amplasate comod pentru clienţi.

Referitor la spaţiile comerciale mici, experţii „Lara” menţionează că pe piaţa capitalei, pînă în prezent, lipsesc obiecte lichide amplasate pe arterele centrale, ceea ce are un impact negativ asupra nivelului de comerţ în acest sector. Proprietarii unor asemenea spaţii conştientizează că le pot vînde la preţuri de piaţă reale din cauza deficitului lor sau le oferă în arendă, obţinînd un venit stabil. Experţii menţionează că cererea pentru spaţiile comerciale mici (50 – 150 metri pătraţi) rămîne relativ înaltă, în special pentru spaţiile destinate magazinelor alimentare, buticuri şi farmacii.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?