Cazul Filat stiri: 350

A fost numită cea mai mică vertebrată din lume

17 feb. 03:00   Ştiinţă şi IT

Această specie unică, cunoscută sub numele de broască-purice (Brachycephalus pulex), a fost descoperită în 2011.

Reprezentanții săi sînt de mărimea unui bob de mazăre.

În medie, lungimea broaștei este de 7-8 milimetri, în funcție de sex (femelele sînt puțin mai mari).

Cercetătorii consideră că această specie este cea mai mică specie de vertebrate. Conform acestui parametru, ea a depășit micile broaște identificate anterior, Paedophryne amauensis.

Amfibienii de buzunar, cunoscuți sub numele de broaște purici, sînt endemici în sudul Bahiei, Brazilia, Aceste animale au fost descrise pentru prima dată în 2011. Cu toate acestea, prea puțini au fost studiate. Ca urmare, nu au fost confirmate pînă acum ca fiind cele mai mici broaște din lume.

Identificarea celui mai mic membru al acestei clase de animale s-a dovedit a fi o provocare, dar oamenii de știință au reușit acest lucru cu succes, măsurînd corpul a 46 de indivizi de B. pulex și comparîndu-le cu cele ale altor specii de broaște.

Rezultatele studiului au arătat că unii masculi B. pulex erau mai mici decît indivizii P. amauensis cunoscuți. Cu toate acestea, datele despre femelele din ultima specie sînt limitate, astfel încît au comparat dimensiunea femelei B. pulex cu următoarea cea mai mică specie, P. verrucosa, constatînd, din nou, că B. pulex sînt mai mici.

Cercetătorii au evaluat, de asemenea, maturitatea broaștelor examinîndu-le gonadele, confirmînd că sînt adulți.

Dr. Mark Scherz de la Muzeul de Istorie Naturală din Copenhaga a subliniat importanța descoperirii, numind-o "uimitoare". Studiul a fost publicat în revista Zoologica Scripta.

Descoperirea deschide ușa pentru cercetări suplimentare în lumea animalelor microscopice și permite oamenilor de știință să înțeleagă mai bine diversitatea și adaptările în natură.