Transnistria stiri: 1425
Eurovision stiri: 509
Preşedintele stiri: 4002

Oleg Tofilat: "Sînt luate în calcul mai multe proiecte care ar putea atrage noi fluxuri de tranzit"

11 ian. 08:30   Economie
4010 0

Problema salariilor angajaților de la Calea Ferată din Moldova (CFM) ar putea fi soluționată odată cu reluarea livrărilor de marfă pe cale feroviară.

Potrivit șefului CFM, Oleg Tofilat, cele două aspecte sînt interdependente, iar în prezent, se caută soluții pentru ca feroviarii să nu își mai primească lefurile cu întîrziere.

La ora actuală, sînt luate în calcul mai multe proiecte care ar putea atrage noi fluxuri de tranzit, însă acestea depinde de calitatea infrastructurii feroviare. Iar la acest capitol, Republica Moldova nu prea are cu ce se lăuda, din cauza lipsei de investiții în sector, a precizat Tofilat, notează Noi.md cu referire la tv8.

„Pentru tranzitul prin Moldova rămîn piețe de nișă, pe care noii încercăm să le atragem, însă este o treabă deloc simplă. Acest lucru s-ar putea întîmpla săptămîna viitoare sau ar putea dura mai mult timp. Depinde nu doar de noi, ci și de partenerii din România, de condițiile meteo, de activitatea portului de la Constanța. sîntem o barcă mică într-un mare ocean logistic”, a subliniat Oleg Tofilat.

Potrivit șefului CFM, problema întîrzierii salariilor angajaților s-a acutizat anume din cauza scăderii volumelor de transport. Oleg Tofilat susține că informațiile potrivit cărora feroviarii nu și-au ridicat salariile de trei luni nu sînt 100% adevărate. Directorul CFM spune că filialele întreprinderii primesc bani pentru lefuri în conformitate cu o schemă bine stabilită.


„Salariul se plătește din cît cîștigi. Într-o astfel de perioadă de criză, este foarte dificil să rezolvi problemele de valorificare a căilor ferate. Lipsa capitalului de lucru poate fi acoperită prin acțiuni operaționale de succes, dar rezultatele nu vor apărea peste noapte. Nu sînt magician, dacă nu există cerere, atunci, nu există”, a conchis Tofilat.

Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a spus că, în opinia lui, problema financiară de la CFM este una pe termen scurt. "Este adevărat, Calea Ferată are acum anumite probleme financiare din cauza reducerii tranzitului, sînt anumite datorii de o lună, maximum două luni, la plata salariilor. Din ceea ce vedem noi, se pare că asta totuși ar fi o situație pe termen scurt. Adică după ianuarie, februarie se va reveni la un flux de marfă mai ridicat, ceea ce va permite achitarea restanțelor acumulate".

Amintim că CFM înregistrează, în prezent, o scădere cu 30 la sută a volumului de mărfuri transportate. După cum a declarat antrerior pentru Noi.md șeful Serviciului Comercial al CFM, Dmitri Prohnițchi, venitul mediu lunar al CFM este, în prezent, de 80-85 de milioane de lei. În același timp, bugetul salarial este lunar de peste 60 de milioane de lei (cu tot cu impozite).

În condițiile în care în prezent, pe de o parte, se atestă o scădere a volumului de mărfuri transportate, iar, pe de alta, întreprinderea trebuie să achite salarii angajaților, să mențină cheltuielile operaționale și să acopere unele datorii istorice, CFM încearcă sa facă față tuturor acestor obligațiuni, pe care le are.

La sfîrșitul lunii decembrie, erau achitate achitate 70-80 % din salariile angajaților pentru luna septembrie. În prezent, la CFM activează 5700 de angajați.

2
1
1
1
5

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?