Rămășițe ale celui mai mare șarpe de pe planetă, descoperite în India

20 apr. 02:00   Ştiinţă şi IT

În vestul Indiei au fost descoperite rămășițele unui șarpe uriaș, despre care se crede că este cel mai mare șarpe care a trăit vreodată pe planetă.

Într-o mină din vestul Indiei, oamenii de știință au descoperit cîteva vertebre uriașe fosilizate - în total, au reușit să găsească 27 de vertebre ale șarpelui. Iar unele dintre ele au fost înghețate în timp în aceeași poziție în care se aflau atunci cînd uriașul șarpe era viu, scrie The Guardian.

Oamenii de știință au examinat vertebrele fosile și au ajuns la concluzia că acestea sînt probabil rămășițele unuia dintre cei mai mari șerpi care au trăit vreodată pe Pămînt. Autorii studiului au numit noua specie Vasuki indicus și sugerează că uriașul șarpe arăta ca un piton și nu era veninos.

Potrivit autorului principal al studiului, Indian Institute of Technology, paleontologul postdoctoral Roorkee Debajit Datta, vertebrele fosile găsite în mină indică faptul că Vasuki era probabil un prădător foarte lent care își ataca prada din ascunzătoare. Se crede că acest șarpe uriaș, lung de 15 metri, a acționat ca pitonii și anacondele - omorîndu-și victimele prin strîngere.

Autorii studiului cred că Vasuki a trăit într-o zonă mlăștinoasă din apropierea coastei în acele vremuri în care temperaturile medii globale ale planetei erau mult mai ridicate decît în prezent. Rețineți că oamenii de știință au reușit să găsească doar corpul șarpelui uriaș, dar nu și capul acestuia și, prin urmare, cercetătorii pot stabili lungimea gigantului doar aproximativ - între 11 și 15 metri.