Specia “rară de rechin” s-a dovedit a fi de plastic

28 mar. 2023,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință care au publicat o fotografie cu o specie rară de rechin și-au retras observațiile, după ce au apărut suspiciuni că specimenul era de fapt o jucărie din plastic.

O fotografie a ceea ce se credea inițial a fi un rechin spiriduș care stătea pe niște stînci a fost publicată inițial de trei biologi marini în jurnalul Mediterranean Marine Science în luna mai, relatează digi24.ro.. Imaginea a fost trimisă de un bărbat din Grecia pe nume Giannis Papadakis.

n ultimele luni, alți biologi marini și experți în rechini au pus însă fotografia sub semnul îndoielii. Patru cercetători marini au publicat împreună un comentariu în noiembrie asupra lucrării, menționînd mai multe ciudatenii. Rechinul avea prea puține branhii, avea înotătoarele greșite, părea ciudat de rigid și îi lipseau dinții, au spus ei.

„Apar îndoieli cu privire la autenticitatea imaginii furnizate ca dovadă pentru observarea rechinului”, au scris aceștia. Ei au mai remarcat că nu au cum să verifice dacă Papadakis este cu adevărat cel care a găsit rechinul și l-a fotografiat. Discuțiile despre fotografie s-au răspîndit online, pe un grup despre rechini, unde concluzia a fost aceeași: specimenul nu e real