Plantațiile de cafea, pericol pentru păsările de pădure

22 mar. 2023,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii de la Universitatea din Utah (SUA) au stabilit legătura între creșterea numărului de plantații de cafea și amenințarea cu dispariția păsărilor de pădure.

Din cauza abundenței de îngrășăminte chimice, scade numărul de omizi, viermi și insecte, iar păsările se hrănesc cu ele, relatează.

Oamenii de știință au analizat fauna biostației Las Cruces din Costa Rica. Anterior, întregul său teritoriu era ocupat de pădure, acum 50% din suprafață este rezervată plantațiilor de cafea, 20% pășunilor și 10% construcțiilor agricole. Pe plantații sînt folosite în mod activ îngrășămintele chimice și substanțele pentru distrugerea paraziților.

Studind hrana a patru specii de păsări, precum și zborurile acestora, ornitologii au aflat că speciile care trăiesc în principal pe plantații au început să consume mult mai puține nevertebrate decît cele care petrec mai mult timp în pădure. Păsările din plantații trebuie să se adapteze la noile condiții, de altfel sînt amenințate cu dispariția.

Autorii studiului îndeamnă autoritățile să ia măsuri suplimentare pentru protejarea păsărilor - pentru aceasta, în zonele agricole este necesar de creat rezervații de pădure.