În Franța a fost descoperit un depozit unic de fosile antice

13 feb. 03:00   Ştiinţă şi IT

În regiunea Montagne Noire, paleontologii au descoperit unul dintre cele mai impresionante și variate depozite de fosile care datează din Ordovicicianul inferior, acum 470 de milioane de ani.

Denumit Cabrières Biota, situl conține peste 400 de fosile, inclusiv țesuturi moi, precum sistemul digestiv și cuticula, într-o stare de conservare uimitoare.

Studiul realizat de oamenii de știință de la Universitatea din Lausanne (UNIL), în colaborare cu CNRS și alte grupuri internaționale, a dezvăluit o biodiversitate mare în acest loc. Sînt prezente artropode, libelule, alge și bureți, ceea ce indică faptul că locul a fost un refugiu pentru speciile care fugeau de temperaturile ridicate, caracteristice regiunilor ecuatoriale în acea perioadă.

Farid Saleh, cercetător la Universitatea din Lausanne, remarcă faptul că, în timpul perioadei de încălzire globală intensă, animalele migrau de fapt spre latitudini mai mari, unde persistau condiții de temperatură mai acceptabile. Această descoperire oferă oportunitatea unică de a înțelege mai bine modul în care schimbările climatice ar putea afecta viața animalelor în viitor.

Eric Montseret și Sylvie Montseret-Goujon, paleontologii entuziaști care au descoperit situl, subliniază importanța acestuia și potențialul enorm pentru cercetări ulterioare. Aceștia își exprimă speranța că vor fi utilizate metode și tehnologii inovatoare pentru a studia fosilele și pentru a le dezvălui relațiile filogenetice.

Această descoperire va fi începutul unui program de cercetare îndelungat care va implica săpături pe scară largă și o analiză aprofundată a fosilelor. Ea va extinde cunoștințele noastre despre lumea antică și despre locuitorii ei și va contribui la studierea evoluției vieții pe Pămînt.