X 
Transnistria stiri: 1424
Eurovision stiri: 509
Preşedintele stiri: 4002

Vine iarna. Cît de pregătiți sînt drumarii

30 oct. 2023,, 08:30   Societate
3765 0

Mai bine de jumătate dintre utilajele de dezăpezire ale întreprinderii municipale care întreţine drumurile din Chişinău au termenul de exploatare depăşit.

Cele mai vechi autospeciale au aproape jumătate de secol. Totuşi, drumarii dau asigurări că toate funcţionează şi sînt pregătite pentru sezonul de iarnă. Responsabilii de la "Exdrupo" spun că le-a mai rămas de anul trecut sare şi material antiderapat, dar urmează, în scurt timp, să-şi suplimenteze rezervele, notează Noi.md cu referire la tvrmoldova.

Mai bine de jumătate dintre utilajele de dezăpezire ale întreprinderii municipale care întreţine drumurile din Chişinău au termenul de exploatare depăşit. Cele mai vechi autospeciale au aproape jumătate de secol. Drumarii dau, totuşi, asigurări că toate funcţionează şi sînt pregătite pentru sezonul de iarnă. Responsabilii de la "Exdrupo" spun că le-a mai rămas de anul trecut sare şi material antiderapat, dar urmează, în scurt timp, să-şi suplimenteze rezervele.

Regia "Exdrupo" are în dotare aproximativ de 60 de utilaje de dezăpezire cu care va interveni, în caz de necesitate, pe străzile din municipiul Chişinău.

„Noi avem astăzi 41 de utilaje, de autospeciale de model Kamaz, Zil, Zil 130 autospecială stropitoare. Şi avem în jur de 17 utilaje pentru mecanizare. Aici se intră aici autogredere, tractoare cu lamă mai groasă, tractoare mai mici cu perie cu lamă”, spune Oleg Nijberschi, director adjunct de producţie, Î. M. Regia "Exdrupo".


Toate maşinile sînt funcţionale, dar cele mai multe dintre ele sînt foarte vechi, unele chiar din perioada sovietică. De aceea şi lucrările de întreţinere şi reparaţii sînt costisitoare şi iau mult timp. Andrei Titerea este şofer şi conduce o autospecială de producţie rusească, produsă acum două decenii.

„Tehnica este din 2005. Starea este, aşa, puţin cam deplorabilă. Dar, cu ce avem, cu aceea lucrăm. Se defectează des”, spune șoferul Andrei Titerea.

„60 la sută au termenul depăşit. Dar, vă spun, starea tehnică este satisfăcătoare. Noi oricum continuăm să lucrăm cu ele”, a povestit Oleg Ciobanu, director tehnic, Î. M. Regia "Exdrupo"

Întreprinderea responsabilă de întreţinerea drumurilor din Chişinău are în stoc aproximativ 3.500 de tone de sare şi şapte mii de tone de material antiderapant. Înainte de venirea iernii, autorităţile vor să mai cumpere aproximativ opt mii de tone de nisip. Iar pe şoselele naţionale din Republica Moldova, care sînt întreţinute de Administraţia de Stat a Dumurilor, vor interveni aproape 300 de autospeciale. Aproximativ 70% dintre ele trebuiau casate de mult. 2.000 de muncitori sînt pregătiţi, în caz de necesitate, pentru dezăpeziri şi împrăştierea materialului antiderapant pe drumurile naţionale.

„Noi avem un stoc, peste opt mii de tone de sare din necesarul de 17 mii de tone. Avem peste 20 de mii de tone de material antiderapant. Şi, avem peste 25 de mii de tone de nisip cuarţos care, la necesitate, va fi amestecat cu sare ca să avem material antiderapant”, a menționat Sergiu Bejan, director general interimar, ASD.

Pe 15 sectoare de drum naţional au fost instalate camere şi staţii meteorologice. Acestea vor furniza imagini şi date despre starea carosabilului şi zonele înzăpezite sau cu polei. Guvernul de la Chişinău alocă, în fiecare an, între 70 şi 90 de milioane de lei pentru întreţinerea drumurilor naţionale în perioada iernii.

1
0
0
0
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?