X 
Transnistria stiri: 1424
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Examen de atestare a interpreților și traducătorilor autorizați

11 noi. 2023,, 17:00   Societate
2184 0

Doritorii de a susține examenele de atestare a interpreților și traducătorilor autorizați pot depune dosarele la Ministerul Justiției pînă în data de 26 noiembrie 2023.

Examenul de atestare se va desfășura în perioada 11-15 decembrie și este organizat de Comisia de atestare și disciplină a interpreților și traducătorilor autorizați, notează Noi.md.

Conform Legii nr.264/2008 cu privire la statutul, autorizarea și organizarea activității de interpret și traducător în sectorul justiției, la examen se pot înscrie persoanele care întrunesc următoarele condiții: au diplomă de licenţă sau de masterat, ori un act echivalent din care rezultă specializarea în limba ori în limbile străine pentru care solicită autorizarea sau posedă diplomă de licență sau de masterat ori un act echivalent în drept din care rezultă abilități de predare în limba străină pentru care solicită autorizarea; au cel puțin doi ani vechime în muncă pe specialitate; cunosc limba de stat vorbită şi scrisă; nu sînt supuse măsurilor de ocrotire judiciară sub forma tutelei și nu au antecedente penale.

Pentru înscriere la examen, se depun următoarele acte:

1. Cererea de participare la examen, cu indicarea activității de interpret și/sau traducător și a limbii pentru care se solicită autorizarea;


2. Curriculum vitae;

3. Copia legalizată a diplomei de licență sau de masterat ori un act echivalent din care rezultă specializarea în limba ori în limbile străine pentru care solicită autorizarea sau posedă diplomă de licență sau de masterat ori un act echivalent în drept din care rezultă abilități de predare în limba străină pentru care solicită autorizarea. Pentru limbile orientale ori rar folosite, precum şi al interpreților semnelor celor surzi, muți ori surdomuți se vor prezenta certificate care atestă nivelul cunoașterii limbii sau, după caz, a semnelor celor surzi, muți ori surdomuți;

4. Copia legalizată a actelor ce atestă vechimea în muncă în această specialitate de cel puţin doi ani;

5. Cazierul judiciar;

6. Copia legalizată a buletinului de identitate;

7. Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;

8. Actul care atestă plata taxei de participare la examen, în mărime de 100 de lei, în original.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?