Constantin Vozian, administratorul adjunct al Aeroportului Internațional Chișinău, spune că urmează să fie pornită o inspectare tehnică a obiectelor de infrastructură pentru a vedea ce lucrări trebuie efectuate în timpul apropiat.
Despre mașinile de lux cumpărate pe timpul în care aeroportul era în concesiune, Constantin Vozian spune că sînt trecute în gestiunea întreprinderii de stat. Printre acestea se numără și o mașină blindată. Unele dintre aceste automobile au fost utilizate strict în scopuri personale, lucru care poate fi confirmat de angajații de la Aeroport.„Statul, de principiu, nu a preluat nimic. Statul a luat doar probleme. A luat un aeroport care are duty free, are restaurante, are o fațadă, are ghirlande și nu prea are pistă, nu prea are cabluri, nu prea are căi de rulare, nu prea are locuri de parcare. În cei zece ani de concesiune Aeroportul ar fi putut arăta altfel”, afirmă administratorul adjunct al Aeroportului Internațional Chișinău, potrivit IPN.
Constantin Vozian a mai spus că optează pentru deschiderea cît mai curînd a Sălii VIP a Aeroportului, care generează venituri semnificative.
Operațiunile și managementul Aeroportului Internațional Chișinău au fost transferate către Avia Invest în noiembrie 2013, în baza unui parteneriat public-privat. Compania concesionară s-a angajat să administreze aeroportul timp de 49 de ani și să investească în modernizarea lui 250 de milioane de euro.
Dar compania a fost acuzată că nu-și onorează obligațiile contractuale și nu a îndeplinit planul de investiții, fiind solicitată rezilierea contractului de concesionare. La sfîrșitul lunii noiembrie a anului 2022, Curtea de Apel Chișinău a emis o hotărîre prin care Aeroportul Internațional Chișinău revine în gestiunea statului.
Pe 28 martie 2023 s-au încheiat procedurile de transmitere și preluare a activelor Aeroportului Internațional Chișinău ce se aflau în concesiunea SRL „Avia Invest”.
Adăuga comentariu