Cabinetul de miniștri a aprobat hotărîrea privind Registrul de stat al actelor locale, care include Regulamentul cu privire la modul de ținere a Registrului de stat al actelor locale şi Regulamentul cu privire la evidența actelor supuse controlului administrativ de legalitate.
Documentul reglementează mecanismul de înregistrare, publicare, păstrare, evidenţă şi vizualizare a actelor autorităţilor publice locale de nivelul întîi şi al doilea pe platforma informaţională Registrul de stat al actelor locale.
Pe lîngă aceasta, hotărîrea aprobată de Cabinetul de miniștri stabileşte procedura de utilizare şi acces a autorităţilor publice locale şi centrale, a instituţiei reprezentantului Guvernului în teritoriu şi a tuturor persoanelor interesate.
Totodată, proiectul hotărîrii prevede integrarea etapizată a Registrului electronic de către autorităţile publice locale în termen de 12 şi 18 luni de la data intrării în vigoare a Legii nr.161 din 07.07.2016.
Prin implementarea sistemului electronic va fi asigurată transparenţa procesului decizional a autorităţilor administraţiei publice locale şi activitatea Oficiilor teritoriale ale Cancelariei de Stat în domeniul controlului administrativ de legalitate.
Adăuga comentariu