Transnistria stiri: 1438
Preşedintele stiri: 4042

La ce a dus inflația din Franța

21 apr. 05:00   Externe
2921 0

Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul „shrinkflation” (shrink – micşorare şi inflation – inflaţie), a anunţat vineri Ministerul de Finanţe.

Fenomenul a devenit o problemă pentru consumatori şi guverne, în condiţiile în care gospodăriile sînt afectate de scăderea puterii de cumpărare, în urma inflaţiei ridicate, transmite jurnal.

Din iulie, retailerii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni cînd alimentele şi alte bunuri de consum, cum ar fi detergenţii, au dimensiuni mai reduse, într-un mod care provoacă creşterea preţului unitar.

„Shrinkflation este o jupuire, trebuie să-i punem capăt. Vreau să reconstruim încrederea consumatorilor şi încrederea merge mînă în mînă cu transparenţa”, a afirmat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire.

Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia pentru produsele alimentare a atins nivelul record de record de 16%, în urma negocierilor anuale privind preţurile între furnizori şi retaileri.


Ca reacţie, Guvernul a adoptat o lege care prevede că negocierile au loc mai devreme anul acesta şi a pus presiune pe firme să limiteze majorările de preţuri, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

În septembrie 2023, înaintea negocierilor anuale privind preţurile, Carrefour a pus în mod voluntar avertismente de preţ la unele produse, pentru a pune presiune pe giganţii din domeniul bunurilor de consum, cum ar fi Nestle, PepsiCo şi Unilever.

12
1
1
3
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?