Eurovision stiri: 519
Cazul Filat stiri: 354
Transnistria stiri: 1386
Preşedintele stiri: 4007

În Moldova a fost implementată o singură semnătură electronică

26 aug. 2015,, 11:15   Business
8305 5
В Молдове введена единая электронная подпись
Foto: noi.md
Oamenii de afaceri din Moldova pot utilize acum o singură semnătură electronică pentru raportare, inclusive fiscală, transmite NOI.md. Acest fapt l-a comunicat Secretariatul Consiliului Economic pe lîngă primul ministru, menționînd că, la solicitarea șefului cabinetului de miniștri Valeriu Streleț, rapoartele electronice fiscal și de alt gen pot fi semnate cu o singură semnătură electronică.

Anterior businessmenii erau nevoiți să dețină cîteva semnături electronice pentru a prezenta rapoarte în format electronic. Astfel, raportarea electronică fiscală putea fi realizată prin două modalități, fie utilizînd semnătura de autentificare emisă de Î.S. „Fiscservinform”, aplicabilă exclusiv în serviciile fiscale, fie prin intermediul semnăturii electronice avansate calificate, cu posibilități de utilizare atît în raportarea fiscală, cît și în restul serviciilor publice electronice. Situația existentă crea confuzie și incomoditate în rîndurile contribuabililor.

În scopul optimizării sistemului de raportare în țară va exista doar un tip de semnătură electronică, acceptată de toate serviciile publice electronice, inclusiv cele fiscale. Semnătura electronică avansată calificată este eliberată de următoarele instituții acreditate: Moldcell, Orange, Î.S. ”Centrul de telecomunicații speciale” și Î.S ”CRIS Registru”. Acest fapt va contribui esențial la optimizarea cheltuielilor agenților economici, întrucît va reduce cheltuielile necesare pentru obținerea altor tipuri de semnături electronice, pentru cei care dețin o semnătură electronică avansată calificată. Semnătura electronică avansată calificată este cheia de acces către toate serviciile publice electronice din Republica Moldova și permite raportarea electronică fiscală (e-Factura, e-Declarație), raportarea electronică la Casa Națională a Asigurărilor Sociale și Compania Națională de Asigură în Medicină (e-Raportare), solicitarea licențelor de activitate economică (e-Licențiere), procesarea electronică a tranzacțiilor de export, accesarea Registrului de Stat al Populației, solicitarea apostilei (e-Apostila), accesarea Registrului de Stat al Achizițiilor Publice (e-Achiziții) și multe altele.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?