Despe acest lucru a anunțat viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, menționînd că circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești a fost închisă începînd cu 22.08.2022 din cauza alunecărilor de teren care au afectat infrastructura feroviară, mai exact este vorba de circa 350 de metri de cale ferată pe segmentul Colibaș-Giurgiulești, transmite Noi.md.
Andrei Spînu a menționat că astfel, trenurile marfare vor fi direcționate pe traseul Basarabeasca-Etulia-Reni-Giurgiulești.
Potrivit lui, Calea Ferată din Moldova urmează să acorde reduceri și modificări de tarife pentru transportul de marfă pe acest segment, de o manieră să nu afecteze interesele comerciale ale clienților.
Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a subliniat că în prezent, CFM lucrează la remedierea problemei cu proiectantul care a participat la construcția tronsonului feroviar în anul 2008.În scurt timp, se vor face cercetări de geodezie și geologie pentru a vedea care au fost cauzele ce au dus la aceste alunecări de teren și cum ar putea fi prevenite astfel de situații în viitor.
Tronsonul de cale ferată afectat, urmează să fie reabilitat - după ce vor fi identificate soluții inginerești fiabile.
După cum a menționat Andrei Spînu, în același timp, autoritățile Republicii Moldova și ale Ucrainei avansează în discuțiile asupra efectuării tranzitului trenurilor cu originea și destinația în Republica Moldova prin stația Reni fără a efectua control vamal.
Adăuga comentariu