Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Pe piața comunicațiilor electronice din Moldova se atestă o diminuare

18 sep. 2016,, 13:00   Economie
2729 0
Foto : xn--80apfevho.xn--p1ai
Volumul cumulat al vînzărilor de servicii în sectorul comunicaţiilor electronice, în semestrul I al anului 2016, a scăzut față de aceeași perioadă a anului 2015 cu 4,2% și a însumat 3 miliarde 272,3 milioane de lei, notează NOI.md.

Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), în trimestrul II al anului 2016, volumul cumulat al vînzărilor de servicii în sectorul comunicaţiilor electronice s-a ridicat la 1 mld. 662,6 mil. lei, acest volum fiind în creștere cu 3,3% faţă de trimestrul I al aceluiași an și în scădere cu 4,4% față de trimestrul II al anului 2015.

Reprezentanții ANRCETI subliniază că trendul de creștere atestat în perioada de referință în acest sector (telefonie mobilă, acces la Internet mobil, telefonie fixă, acces la Internet fix, difuzare şi retransmisie a programelor audiovizuale, alte activităţi desfăşurate în sectorul comunicaţiilor electronice) a fost determinat de sporirea volumului de vînzări ale serviciilor de acces la Internet mobil, de acces la Internet fix și din alte activităţi desfăşurate în sectorul comunicaţiilor electronice.

Cea mai mare creştere a vînzărilor, în comparație cu trimestrul II al anului 2015, – de 18,3% – a fost atestată pe piaţa serviciilor de acces la Internet mobil, unde au fost realizate vînzări în sumă de peste 169 mil. lei. Veniturile din alte activităţi desfăşurate în sectorul comunicaţiilor electronice au sporit cu 15,6% şi au însumat 162,9 mil. lei, iar vînzările serviciilor de acces la Internet fix au crescut cu 4,5% şi au totalizat 272,7 mil. lei.

În același timp, pe celelalte trei segmente de piață - telefonie fixă, telefonie mobilă, difuzare şi retransmisie a programelor audiovizuale - a fost înregistrat un trend descendent al volumului de vînzări. Astfel, vînzările serviciilor de difuzare şi retransmisie a programelor audiovizuale au scăzut, față de trimestru II al anului 2015, cu 37,2% și au însumat 66,9 mil. lei, ale serviciilor de telefonie mobilă – cu 6,5% și au alcătuit 844,2 mil. lei, iar ale serviciilor de telefonie fixă s-au diminuat cu 5,1% și au constituit 230,6 mil. lei.

O evoluție similară au avut și veniturile medii lunare per utilizator (ARPU) al serviciilor furnizate pe cele cinci segmente de piață. Cele mai mari valori ale ARPU au fost înregistrate pe pieţele serviciilor de acces la Internet fix şi de acces dedicat la Internet mobil: de 168,3 lei şi, respectiv, 77,4 lei. Pe celelalte trei segmente de piață acest indicator a avut următoarele valori: telefonie mobilă – 76,4 lei, telefonie fixă – 64 lei, televiziune contra plată (prin reţele de cablu și IP TV) – 49 lei.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?