Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3995

CFM: Cinci directori generali în cinci ani – e prea mult (VIDEO)

31 iul. 2015,, 17:15   Societate
4433 2
ЖДМ: Пять генеральных директоров за пять лет – это уже перебор (ВИДЕО)
Foto: noi.md
Tradițional, în prima duminică a lunii august, feroviarii își marchează sărbătoarea profesională. Însă starea de lucruri de la întreprindere lasă de dorit – datoria ei totală constituie peste 400 de milioane de lei, relatează NOI.md.

Atunci cînd întreprinderea prospera, se discuta cine din conducerea țării va merge să-i felicite pe feroviari. Iar după ce am ajuns în perioada cînd situația se înrăutățea, persoanele oficiale și-au pierdut interesul față de calea ferată. La adunarea solemnă de astăzi, cu ocazia acestei sărbători nu a fost nicio persoană oficială.

„Acum resimt un oarecare deja vu, ca la finele anilor 1990, cînd brusc au apărut aceleași probleme – și în plata salariilor, și în exploatarea materialului rulant, există destul de multe probleme în infrastructură, susține vicedirectorul general al Căii Ferate din Moldova Miron Gagauz. La începutul anilor 2000 întreprinderea a depășit această situație, iar acum brusc s-a pomenit aruncată cu 15 ani în urmă. Nu poate o vacă grasă avea un vițel slab. Dacă deja de cinci-șase ani politica este lovită de febră, acest lucru, bineînțeles, afectează economia țării și continuă recesiunea în producere, deci nici nu avem ce transporta cu calea ferată”.

Cum să supraviețuiască o întreprindere atît de mare în astfel de condiții? „Din propria experiență pot spune că în această perioadă este extrem de important să se identifice instrumente pentru menținerea fondurilor de bază, a infrastructurii, pentru ca, atunci cînd perioada de recesiune se va încheia și economia va începe să crească, noi să fim pregătiți”, consideră managerul.

În afară de aceasta, întreprinderea este afectată de substituirea frecventă a conducerii (cinci directori generali timp de cinci ani). În opinia lui Miron Gagauz, acest lucru întrece orice limite, deoarece fiecare șef nou are nevoie de timp pentru adaptare. Imediat ce acesta începe să înțeleagă în ce sistem de coordonate el activează și să-și facă o anumită concepție, are loc rotația.

„Acest lucru aduce un prejudiciu colosal și dezorientează colectivele Căii Ferate din Moldova. Sînt necesare eforturi majore pentru a nu admite neîncrederea oamenilor că se poate ieși din această situație. Sînt convins că noi vom rezista și calea ferată încă va fi solicitată în economia țării noastre”, încearcă să nu-și piardă optimismul vicedirectorul general.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?