Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 4000

Cele mai frecvente reclamații la ANRCETI

12 iul. 2015,, 11:00   Economie
3021 3

Foto: timpul.md

În primele şase luni ale anului curent, numărul consumatorilor serviciilor publice de comunicaţii electronice care au solicitat ajutorul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) prin intermediul petiţiilor, audienţelor şi apelurilor la linia telefonică gratuită pentru informare a ANRCETI 080080080 a crescut, față de aceeaşi perioadă a anului trecut, de peste 1,5 ori și a totalizat 208 de persoane, arată un raport al ANRCETI privind petiţiile şi adresările examinate în primul semestru al anului 2015, citat de NOI.md.

Această creștere este determinată, în temei, de sporirea semnificativă a numărului de adresări ale consumatorilor la ANRCETI prin intermediul telefonului pentru informare 080080080. Numărul celor care au solicitat în acest mod ajutorul ANRCETI a crescut de mai bine de două ori: de la 42 la 92 de persoane, în perioadele respective ale anilor 2014-2015. În majoritatea cazurilor, specialiştii ANRCETI au dat apelanţilor explicaţii şi le-au sugerat soluţii pentru rezolvarea problemelor semnalate. De regulă, soluţiile propuse de ANRCETI reprezintă consultări de ordin juridic, recomandări şi informaţii relevante care pot servi drept suport consumatorilor pentru luarea deciziilor şi întreprinderea acţiunilor ce derivă dintr-o situaţie sau alta.

Conform raportului, în primul semestru, specialiștii ANRCETI au mai examinat şi răspuns la 112 petiţii şi 4 adresări înaintate de solicitanţi în cadrul orelor de audienţă a cetăţenilor. În cele mai multe petiţii, autorii acestora au abordat probleme legate de furnizarea serviciilor de acces la Internet (35 de petiţii) şi de telefonie mobilă (26 de petiţii). 20 de petiţii vizează furnizarea serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale, 18 – de telefonie fixă, iar restul petiţiilor – alte domenii ce ţin de competenţa ANRCETI.

Cele mai multe petiții au parvenit la ANRCETI de la consumatorii deserviţi de cei mai mari furnizori de pe piaţa serviciilor de comunicaţii electronice – SA „Moldtelecom” (53), „Starnet Soluţii” SRL (15), SA „Orange Moldova” (10), SA „Moldcell” (8) şi ÎM „Sun Communications” SRL (8).

Analiza aspectelor reclamate în petiții arată că în cele mai multe cazuri semnatarii acestora au înaintat pretenții față de: facturile exagerate prezentate pentru plata serviciilor, tarifele aplicate sau datoriile acumulate de către reclamanţi (42 petiții), condiţiile de utilizare/furnizare a serviciilor de comunicaţii electronice (19), condiţiile contractuale (13), suspendarea furnizării serviciilor (12), calitatea serviciilor (9), majorarea tarifelor (9) etc. În urma examinării petițiilor, specialiștii ANRCETI au constatat că din numărul total al petiţiilor, 41 sînt fondate, iar faptele expuse în 71 de petiţii nu s-au adeverit, acestea fiind calificate drept neîntemeiate. În majoritatea cazurilor, netemeinicia petiţiilor este cauzată de necunoaşterea de către semnatarii acestora a prevederilor contractelor încheiate de ei cu furnizorii respectivi şi a condiţiilor de furnizare a serviciilor.

În raport se menţionează că toate petiţiile întemeiate au fost rezolvate în favoarea consumatorilor. În cele mai multe cazuri, a fost vorba de soluţionarea problemelor legate de anularea unor datorii pretinse de la consumatori pentru furnizarea serviciilor, recalcularea plăţilor de abonament pentru perioada în care serviciile nu au fost disponibile, restituirea sumei achitate de petiţionari pentru serviciile efectiv nefurnizate, înlăturarea deranjamentelor tehnice şi restabilirea calităţii serviciilor furnizate.

Pentru a evita situaţiile în care s-au pomenit semnatarii petiţiilor respective şi alte probleme legate de condiţiile de furnizare/utilizare a serviciilor de comunicaţii electronice, ANRCETI recomandă consumatorilor să consulte secţiunea „Întrebări frecvente” a „Paginii utilizatorului” de pe site-ul său oficial, unde pot găsi răspunsuri la mai multe întrebări care îi interesează. În cazul în care nu au găsit răspunsul cuvenit, consumatorii sînt îndemnaţi să sune la telefonul pentru informare al ANRCETI – 080080080 (apel gratuit, disponibil în zilele de lucru în intervalele orare 8.00-12.00 și 13.00-17.00), să expedieze ANRCETI un mesaj electronic accesînd pagina www.anrceti.md sau o petiţie pe adresa poştală: bd. Ştefan cel Mare, 134, MD-2012, mun. Chişinău.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?