X 
Transnistria stiri: 1405
Eurovision stiri: 504

Indiferență birocratică: pentru cine lucrează Agenția pentru Protecția Consumatorilor?

7 iul. 2015,, 16:55   Societate
4314 3
Бюрократический пофигизм: на кого работает Агентство по защите прав потребителей?
Foto: spyr.is
Guvernul Moldovei a cheltuit, în perioada 2012-2014, pentru crearea unei structuri eficiente pentru protecția consumatorilor un milion de euro. Este vorba despre cheltuieli suplimentare, în afară de cele de la buget. Însă Agenția pentru Protecția Consumatorilor, care funcționează pe lîngă Ministerul Economiei, rămîne o structură închisă și „obscură”. Neoficial o spun înșiși funcționarii.

Pe 22 iunie curent, pe Aeroportul Internațional Chișinău, pentru 12 ore a fost reținută cursa Chișinău-Heraklion. Circa 180 de pasageri au stat o oră și jumătate în avion, apoi încă două ore în aeroport și abia după aceasta au primit un volum minim de informații. Administrația a refuzat categoric să le ofere pasagerilor informații despre drepturile acestora, nu au anunțat reținerea cursei, în conformitate cu regulile europene și moldovenești. Pînă acum pasagerii care au pierdut o zi de odihnă, au cheltuit bani pentru camerele în hotel și altele primesc diferite răspunsuri privind protecția drepturilor lor, iar aceste răspunsuri le primesc la agențiile de turism.

Pasagerii au scris o plîngere la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și au expediat-o împreună cu copia semnăturilor pe adresa indicată pe site-ul instituției. Oamenii nu au primit încă niciun răspuns. Să contactezi Agenția prin telefon practic este ireal. Chiar dacă ți se răspunde la apel, îți sugerează „să suni luni”. Am reușit ieri să-l sunăm pe directorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Mihail Pocnea, care, aflînd despre ce este vorba, ne-a spus că se află la ședință și nu poate vorbi. Fiind solicitat să comenteze situația pentru mass-media, funcționarul a sugerat să ne „înscriem în audiență”. Probabil, directorul Pocnea nu e obișnuit să lucreze cu consumatorii. În acest caz nu este clar de ce mai conduce Agenția pentru Protecția Consumatorilor?

Contactînd un angajat al Agenției, pasagerii cursei cu ghinion au clarificat că plîngerea lor nu a fost înregistrată, deoarece nu a fost întocmită corespunzător. Cu alte cuvinte, peste o sută de nume și prenume, peste o sută de numere de telefon, peste o sută de semnături au fost calificate drept „informație anonimă”, pentru că nu a fost indicată adresa (scrisoarea a fost scrisă în aeroport, adresa electronică este indicată). „Nu avem dreptul să primim cereri care nu corespund formei de depunere a petiției”, au declarat reprezentanții Agenției. Totodată, răspunsul companiei aeriene despre faptul că ei au primit scrisoarea a venit. De ce atunci Agenția nu le poate pur și simplu răspunde consumatorilor „să indice adresa”, în loc să arunce la gunoi plîngerea a peste o sută de cetățeni care au avut de suferit?

Și de ce noi, contribuabilii și consumatorii, le achităm impozite acestor funcționari.

P.S. În momentul scrierii acestui articol a venit răspuns de la Agenția pentru Protecția Consumatorilor, pe care îl redăm integral:

„Buna ziua,
conform articolului 5 (2) din Legea cu privire la petiționare nr. 190-XIII din 19.07.1994, «petiţia în formă electronică trebuie să corespundă cerinţelor faţă de documentul electronic, inclusiv aplicarea semnăturii digitale, în conformitate cu legislaţia în vigoare”.

Cu respect, Direcția relații cu consumatorii”.

Credeați cumva că cineva vă va apăra în această agenție fără semnătura electronică???
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?