X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

China va uni Moldova și România printr-o cale ferată rapidă

21 dec. 2014,, 13:00   Economie
6737 0
Foto: rzd.ru
China este dispusă să construiască o cale ferată rapidă care va uni Republica Moldova și România, informează NOI.md. Potrivit presei chineze și românești, o declarație în acest sens a fost făcută de premierul chinez Li Keqiang în cadrul recentei întrevederi cu omologul său român Victor Ponta, care a avut loc la Belgrad, în cadrul summitului prim-miniștrilor statelor din Europa Centrală și de Est și China.

Premierul chinez și-a exprimat speranța că România și Moldova vor iniția în timpul apropiat consultări privind construcția în comun a unei căi ferate de viteză și vor efectua studiile necesare în cooperarea cu partea chineză. Totodată, China este dispusă să realizeze în comun cu România și alte proiecte de amploare în domeniul dezvoltării infrastructurii, în energetică, inclusiv cea atomică.

Anterior, în cadrul vizitei sale în China, Victor Ponta a declarat că România și China examinează posibilitatea construcției unei cale ferate rapide București-Iași-Chișinău, menționînd că această inițiativă va înlocui proiectul privind construcția căii ferate rapide București-Constanța, care nu a fost aprobat de Comisia Europeană pe motiv că este vorba de un coridor european.

Premierul român amenționat că costul acestui proiect va fi destul de mare, acesta fiind primul proiect pilot pentru Europa Centrală și de Est. Potrivit lui Ponta, România ar putea deveni prima țară din regiune cu o asemenea cale ferată rapidă, construită în baza tehnologiilor moderne acumulate de China.

Victor Ponta a menționat că prețul mediu pentru construcția căii ferate rapide, pe care trenul poate dezvolta o viteză de 350 km/oră, constituie 20 de milioane de dolari pentru 1 km. Premierul român a precizat că România nu are distanțe mari, de aceea are nevoie de tehnologii pentru construcții unor căi ferate pe care se poate dezvolta viteza de 200-250 km/oră. Potrivit oficialului, principala problemă este finanțarea, deoarece România nu dispune de asemenea mijloace, iar fondurile europene pe anii 2014-2020 prevăd doar 7 miliarde de euro pentru toată infrastructura transporturilor. Victor Ponta a admis că proiectul ar putea fi finanțat de China și tot din această țară vor fi procurate trenurile de viteză. În timpul vizitei în China Victor Ponta a călătorit cu un tren de viteză, care a parcurs distanța de 125 km în 33 de minute.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?