X 
Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Expert: Primarul a luat decizia cu privire la maxi-taxiuri în zi de luni (VIDEO)

6 noi. 2014,, 12:30   Societate
6006 4
Foto: noi.md
„Se creează impresia că primarul general al municipiului Chișinău, Dorin Chirtoacă, a luat decizia cu privire la modificarea itinerarelor microbuzelor de pasageri într-o zi de luni, după duminică. Însă modificările operate nu vor soluționa problemele acumulate în domeniul transportului de pasageri în capitală, ci doar vor crea o mulțime de incomodități oamenilor”, a declarat pentru NOI.md directorul executiv al Uniunii Transportatorilor din Moldova, Eugen Dațco.

Interlocutorul a amintit că în anul 2006, din contul fondurilor europene a fost efectuată analiza și elaborat planul de acțiuni privind schimbarea situației în domeniul transportului de pasageri în capitală, însă nimeni nu l-a aplicat. Anul trecut, specialiștii germani și români au elaborat un alt plan de restructurare a infrastructurii în transport, însă documentul a avut aceeași soartă. Într-un final, Consiliul Municipal Chișinău a aprobat un alt plan, care prevede inclusiv modificarea itinerarelor microbuzelor .

„De menționat că chișinăuienii și oaspeții capitalei așa și nu au fost informați despre modificările operate și orarul de circulație a microbuzelor, ceea ce a creat incomodități enorme și a provocat indignarea oamenilor ”, a menționat expertul. „Însă cel mai important este că toate aceste modificări nu rezolvă în niciun fel problema transportului de pasageri în Chișinău. Sînt aproape convins că foarte curînd se va reveni la situația de pînă acum, cu atît mai mult că microbuzele sînt comode pentru oameni atît după prețul călătoriei, cît și după viteza deplasării. E drept, despre calitatea serviciilor deocamdată nu putem vorbi”, a precizat Dațco.

Comentînd afirmațiile primarului capitalei, care s-a arătat convins că va rezolva toate problemele odată cu suplinirea numărului de autobuze și troleibuze, specialistul a adus ca exemplu orașul Minsk, unde în orele de vîrf, pe cele mai aglomerate rute au introdus autobuze articulate, capabile să transporte pînă la 250 de pasageri concomitent. Însă la scurt timp autoritățile de acolo au înțeles că în afara orelor de vîrf aceste mijloace de transport generează doar pierderi, de aceea au procurat și au introdus pe aceste rute microbuze noi de stat.

„La fel se va întîmpla și la noi. Dacă pe arterele principale vor circula autobuze cu doar cinci pasageri, pierderile parcului de autobuze vor crește foarte rapid de la 200 de milioane de lei pînă la 300 de milioane de lei pe an. Înțeleg lipsa de dorință a Primăriei de a nu majora tarifele pentru călătoriile cu microbuzul, pentru că vor crește cheltuielile locuitorilor care nu sînt asigurați cu transport public. Unica soluție este ca microbuzele să aibă același statut ca transportul public, după cum prevede și legislația, și să primească compensații pentru pierderi”, consideră directorul executiv al Uniunii Transportatorilor.

„Totuși, consider că problema transportului de pasageri în Chișinău nu ar trebui să fie soluționată prin ideile de moment ale primarului. Este necesar de creat pe lîngă municipalitate un grup special care să se ocupe serios de logistică: să examineze minuțios fluxurile de pasageri în toate sectoarele capitalei nu doar ținînd cont de anotimp, dar și de oră, să identifice variantele optime ale rutelor și transportul necesar. Cu alte cuvinte, este necesară o analiză foarte detaliată. În aceste activități trebuie de atras nu doar specialiști de la Ministerul Transporturilor, dar și studenți de la Academia de Transporturi, de exemplu, pentru care problemele existente ar deveni subiecte pentru tezele de licență. Numai cu asemenea abordare situația poate fi schimbată în bine”, a conchis Dațco.



0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?